۷ هزار تُن انار از باغات شهرستان سروآباد برداشت می‌شود

فرماندار شهرستان سروآباد گفت: از ۱۰ هزار تُن اناری که در استان کردستان برداشت می‌شود، هفت هزار تُن آن به شهرستان سروآباد اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حسن زارعی امروز _پنجشنبه هیجدهم آبان_ در دومین جشنواره استانی انار سروآباد که در روستای دله‌مرز برگزار شد، اظهار کرد: هفت هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان، به باغات انار اختصاص دارد که چهار هزار و ۳۰۰ هکتار آن در شهرستان سروآباد واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار تُن اناری که در استان کردستان برداشت می‌شود هفت هزار تُن آن به شهرستان سروآباد اختصاص دارد، افزود: جشنواره امروز با هدف توسعه باغات انار، نقش باغات انار در رونق گردشگری، ایجاد انگیزه در نسل جوان برای توسعه پایدار در شهرستان سروآباد، معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع‌دستی منطقه برگزار شده است.

فرماندار سروآباد ادامه داد: سال آینده با کمک سازمان جهاد کشاورزی قرار است دو بازارچه عرضه محصولات کشاورزی در محورهای ژریژه و اورامانات راه‌اندازی شود که این بازارچه‌ها با هدف عرضه محصولاتی همچون انار و فروش بدون واسطه آن توسط خود کشاورز در روستاهای حسین‌آباد و دهکانان ایجاد می‌شود.

وی گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام بسیار مهمی طی دو سال اخیر به همت دولت در استان کردستان و شهرستان سروآباد به اتمام رسیده است که از آن جمله می‌توان به پروژه آب شرب سنندج، راه‌آهن همدان - سنندج، فرودگاه سقز، ایستگاه پمپاژ آب دهکانان، فاز دوم جاده کامیاران - سروآباد و غیره اشاره کرد.

زارعی تصریح کرد: خرسندیم که دو رویداد گردشگری منطقه هورامان به نام‌های مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای روز گذشته در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسید که در رونق گردشگری منطقه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: برگزاری امروز این مراسم با این جمعیت بالا و بدون هیچ‌گونه مشکلی، نشان دهنده وجود امنیت پایدار در این منطقه است که به برکت خون شهیدان رقم خورده است.

برگزاری جشنواره انار سرآغازی برای توجه بیشتر مسئولان به این منطقه است

شهرام رفیق‌دوست، دهیار روستای دله‌مرز نیز در این مراسم اظهار کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها و کمبود امکانات زیرساختی روستانشینان همچنان چراغ زندگی را روشن نگه داشته‌اند و این بار نیز جشن انار را در کنار رودخانه سیروان برگزار کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: برگزاری جشنواره انار سرآغازی برای توجه بیشتر مسئولان به این منطقه بوده و راهی برای گشودن افق‌ها و سیاست‌های تازه‌ای برای این منطقه است.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم آئین انار گردانی، دف نوازی و مداحی رسول‌اکرم (ص)، موسیقی کُردی و نمایش طنز نیز برگزار شد.

کد خبر 702872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.