بسیج امکانات وزارت ارتباطات برای تحقق شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام منابع برای تحقق شبکه ملی ارتباطات بسیج شده و هر هفته سه جلسه منظم در این زمینه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عیسی زارع‌پور عصر امروز _ پنجشنبه هجدهم آبان ماه_ در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک اظهار کرد: در سال گذشته، تحقق شبکه ملی اطلاعات در صدر برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار داشت و برای این‌که این پروژه مهم محقق شود تمام منابع وزارتخانه بسیج شد.

وی افزود: اولویت نخست وزارت ارتباطات تحقق شبکه ملی اطلاعات در لایه‌های مختلف است و شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات با مسئولیت وزیر ارتباطات شکل گرفته و هر هفته جلسه برگزار می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم از ۲۳ درصد به ۶۷ درصد خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم زیرساخت‌های ارتباطی، شبکه ملی ارتباطات است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مطالبه رهبری در این راستا، هدف‌گذاری شده است افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته در این زمینه کار را تمام کرده‌اند اما در کشور به دلیل کش و قوس و تغییر دولت‌ها این مهم مغفول واقع شده و یک دهه از وقت کشور تنها صرف تدوین سند شده است.

زارع‌پور ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت، با سرعت امن در گسترده جغرافیایی ایران اسلامی است که می‌تواند کشور را در بخش‌های مختلف بیمه کند.

کد خبر 702868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.