دیوارنگاره اکسیژن شهر و هوای پاک روی دیوارهای خیابان میرزاطاهر نقش بست

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای ارتقای کیفی زیباسازی سیما و منظر شهری و توجه به اکسیژن شهر و هوای پاک، پروژه هنر شهری با پیاده‌سازی طرح دیوارنگاره روی ۲۵۰ متر مربع از دیوارهای خیابان میرزاطاهر شرقی اجرا شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شهری، ارتقای کیفی زیباسازی منظر شهر با تکیه بر فعالیت‌های هنری از نظر محتوا و کیفیت است، اظهار کرد: در همین راستا شهرداری منطقه تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا با انجام اقدامات فرهنگی و استفاده از هنر دیوارنگاره بیان مفاهیم را در سطح منطقه پیاده‌سازی کند.

وی هنر دیوارنگاره را دیالوگی جذاب و ماندگار در انتقال بسیاری از مفاهیم با شهروندان دانست و افزود: هنر دیوارنگاره شهری علاوه بر زیباسازی شهر با تکیه بر چند المان گرافیکی، سرشار از معنا و زیبایی بصری است، منطقه ۹ بیشترین پوشش درختان را دارد و در تولید اکسیژن شهر اصفهان و نقش مؤثری دارد.

دیوارنگاره اکسیژن شهر و هوای پاک روی دیوارهای خیابان میرزاطاهر نقش بست

مدیر منطقه ۹ اصفهان با اشاره به اهمیت نشاط شهروندی با حرکت در مسیر زیباسازی منظر شهر ادامه داد: این طرح که برگرفته از حال و هوای طبیعی و فضای باغی منطقه ۹ است، از سوی سازمان زیباسازی طراحی و روی دیوارهای سطح خیابان میرزاطاهر شرقی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه هنر شهری با استفاده از هنرمندان به نام در نظر دارد فضای شهری را تلطیف و میل به هنر در سطح جامعه را افزایش دهد، تصریح کرد: این پروژه بر ۲۵۰ متر مربع از دیوارهای خیابان میرزاطاهر شرقی نقش بست.

دیوارنگاره اکسیژن شهر و هوای پاک روی دیوارهای خیابان میرزاطاهر نقش بست

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: اگر این رشته هنری به درستی شناخته شود و به اجرا درآید، با توجه به فضاهای زیبا و باشکوهی که به وجود می‌آورد، می‌تواند منجر به خلق آثاری زیبا در فضای شهری و تزریق روحیه نشاط و شادابی و توجه به هوای پاک به محیط شهری شود.

کد خبر 702867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.