ادامه تجهیز رژیم صهیونیستی به بمب‌های «هوشمند» واشنگتن

به‌رغم افزایش تعداد شهدای غزه از ۱۱ هزار نفر، واشنگتن به تجهیز همتای خود با ۳۲۰ میلیون دلار بمب برای ادامه‌ جنایت، ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خبرگزاری‌های رویترز و سی‌ان‌ان به نقل از گزارش اولیه وال‌استریت ژورنال نوشته‌اند که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، سی‌ویکم اکتبر اعلان رسمی به رهبران کنگره فرستاده و از انتقال بمب‌های «هوشمند» برای هواپیماهای جنگی اطلاع داده است.

بر اساس این نامه که ژورنال آن را بررسی کرده است، شاخه آمریکایی شرکت تولید تسلیحات نظامی «رافائل» رژیم صهیونیستی، این بمب‌ها را به شرکت مادر خود در سرزمین‌های اشغالی برای وزارت دفاع رژیم اسرائیل منتقل خواهد کرد.

ادامه تجهیز رژیم صهیونیستی به بمب‌های «هوشمند» واشنگتن

این در حالی است که به گفته سازمان ملل، غزه تبدیل به گورستان کودکان شده است و بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی توسط رژیم اسرائیل در غزه کشته شده‌اند. فشار بر ایالات متحده و رژیم اسرائیل برای آتش‌بس به صورت روزمره در حال افزایش است و آمریکا برای حفظ حمایت خود از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن‌ها، درخواست یک وقفه بشردوستانه چند روزه کرده است.

اما تاکنون با پیش‌شرط آزادسازی زندانیان اسرائیل نزد حماس توسط رژیم صهیونیستی حتی آتش‌بس موقت امکان‌پذیر نبوده است و لازم به ذکر است که شروع مجدد بمباران غزه پس از چند روز یا چند ساعت وقفه به این جنایت پایان نمی‌دهد.

ادامه تجهیز رژیم صهیونیستی به بمب‌های «هوشمند» واشنگتن

به گزارش سی‌ان‌ان، این کیت‌های اسپایس (SPICE) بمب‌های غیرهدایت شده را به بمب‌های هدایت شده با جی‌پی‌اس تبدیل می‌کنند. اسپایس سرواژه هوشمند، ضربه دقیق و مقرون‌به‌صرفه در انگلیسی است که بمب‌های «احمق» را به بمب‌های «هوشمند» تبدیل می‌کنند. به گفته یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در اواخر اکتبر، ایالات متحده تحویل موشک‌های JDAM به اسرائیل را بلافاصله پس از شروع جنگ آغاز کرد که یکی از نیازهای اصلی رژیم صهیونیستی به همراه موشک‌های رهگیر برای سیستم‌های دفاع هوایی این رژیم بود.

این خبرگزاری در ادامه نوشته است که این انتقال تسلیحات در حالی صورت می‌گیرد که چندین کشور خواستار آتش‌بس در غزه شده‌اند، زیرا تعداد کشته‌شدگان در حملات هوایی رژیم همچنان در حال افزایش است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه بعد از هفته‌ها حمایت کامل از رژیم صهیونیستی و بازگو کردن روایات آن‌ها گفت: «هزاران هزار انسان بی‌گناه» در غزه کشته شده‌اند و خاطرنشان کرد که ایالات متحده «در برخی سناریوها» نشانه‌هایی را دیده است که رژیم کودک‌کش اسرائیل در به حداقل رساندن کشته‌شدگان غیرنظامی تلاش می‌کند که مُهر تأیید مجددی بر این جنایات است.

ادامه تجهیز رژیم صهیونیستی به بمب‌های «هوشمند» واشنگتن

در راستای سیر تسلیحات ارسالی آمریکا، روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داده است که دولت بایدن از رژیم صهیونیستی تضمین گرفته است که ۲۴ هزار قبضه سلاح جنگی به ارزش ۳۴ میلیون دلار که برای آن‌ها ارسال شده است در اختیار شهرک‌نشینان اشغالگر و گروه‌های شبه‌نظامی محله‌ای قرار نگیرند. این با توجه به افزایش جسارت و خشونت شهرک‌نشینان تحت حمایت ارتش رژیم صهیونیستی است که در سایه جنایات رژیم در غزه اقدام به تهدید و کوچ اجباری مردم فلسطین در کرانه باختری کرده‌اند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، عصر دوشنبه در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: «ما از اسرائیلی‌ها تعهد گرفتیم که این سلاح‌ها فقط در دست واحدهای پلیس اسرائیل قرار می‌گیرند. وزارت خارجه آمریکا تکالیف خود را انجام داد و این تعهدی است که ما دریافت کردیم.»

هفته گذشته هاآرتص در گزارشی مدعی شده بود که دولت بایدن از سناریویی که در آن ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی، سلاح‌های جنگی را به جوخه‌های مرگ شهرک‌نشین‌ها می‌دهد، برحذر است. مقامات آمریکایی گفته‌اند که از استفاده این اسلحه‌ها علیه فلسطینی‌ها بیم دارند.

دولت بایدن در هفته‌های اخیر نگرانی فزاینده‌ای را نسبت به افزایش خشونت‌های شهرک‌نشینان اشغالگر علیه فلسطینیان در کرانه باختری ابراز کرده است. جو بایدن در بیانیه‌های عمومی و در گفت‌وگوهای خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به این موضوع پرداخته است. مقامات دولت آمریکا از این می‌ترسند که افزایش خشونت عرصه دیگری را در کرانه باختری باز کند و منطقه را بی‌ثبات کند. تیم ارشد بایدن همچنین از انتقاد فزاینده از رئیس‌جمهور آمریکا در داخل حزب دموکرات به دلیل جنگ رژیم اسرائیل در نوار غزه نگران است.

کد خبر 702854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.