الگوهای جدید در حوزه اقتصادی ایجاد شود

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ما در یک حصر کامل اقتصادی هستیم و دشمن در حوزه های مختلف تحریم‌ها را به جهت فشار بر مردم اعمال کرده است، اما آن چه که ضرورت دارد ایجاد مباحث و الگوهای جدید در حوزه اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، زهره الهیان امروز _پنجشنبه هجدهم آبان_ در همایش بزرگ جهاد اقتصادی که در تالار حافظ برگزار شد، اظهار کرد: موضوع صیانت از نهاد خانواده یکی از موضوعات کلیدی در کشور است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور روند جمعیت جوانی دارد، اما روند سالمندی رو به افزایش است، افزود: باید تلاش‌ها در خصوص جوانی جمعیت در دستور کار باشد، چرا که در این صورت در آینده با جمعیت سالمندی مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیوست جوان‌گرایی باید در دستور کار باشد، اضافه کرد: امروز ما در یک حصر کامل اقتصادی هستیم و دشمن در حوزه‌های مختلف تحریم‌ها را به جهت فشار بر مردم اعمال کرده است، اما آن چه که ضرورت دارد ایجاد مباحث جدید در حوزه اقتصادی است که در این خصوص لازم است سربازان اقتصادی را معرفی کنیم و در این حوزه مردم هم بتوانند نقش خود را بازیابی کنند.

الهیان با بیان اینکه فراکسیون نهادهای مردمی در مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از فعالیت گروه‌های مردم نهاد راه‌اندازی شد، ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید در حوزه‌های مختلف به صورت شبکه‌های هدفمند حرکت کنند.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال و تاکید مکرر مقام معظم رهبری در خصوص حضور و پای کار بودن گروه‌های مردمی و فعالان اجتماعی در حوزه اقتصادی، افزود: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در کشور وجود نیروهای جوان فارغ‌التحصیل و با ایده‌های مختلف است که می‌توان در حوزه‌های مختلف از تجربیات موفق آن‌ها استفاده کرد.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین، تصریح کرد: اگر می‌بینیم امروز مردم غزه برای مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی مصمم‌تر از گذشته هستند، نتیجه مقاومت بیش از ۴۰ ساله مردم ایران است که مقاومت را به جهان آموزش داد، مقاومت تنها راه برای تحقیر استکبار جهانی است.

الهیان خاطرنشان کرد: این روزها به نوعی می‌توان گفت مردم آزاده جهان بی‌تاب مردم غزه هستند و رژیم غاصب صهیونیستی انواع جنایت‌ها علیه بشریت در غزه را به صورت یکجا انجام داد، اما حقوق بین‌الملل حقوق مردم مظلوم فلسطین را تضییع کرد.

ترویج آموزش‌های عمومی در رسانه بیش از پیش باشد

در این محمد فرخ‌زاده همایش معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس در سخنانی اظهار کرد: سال‌های متوالی است که رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد را مطرح می‌کنند و این موضوع باید مورد توجه باشد، چرا که اگر می‌خواهیم پیرو ولایت فقیه باشیم باید به فرامین ایشان توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه آموزش در سطوح مختلف باید همواره مورد توجه قرار گیرد، افزود: در حوزه آموزش صدا و سیمای ملی باید مهندسی مجدد کند و آموزش‌های عمومی در رسانه ملی بیش از پیش ترویج شود، چرا که در موضوعاتی همچون پرداخت مالیات و عوارض شهرداری بسیاری از مردم هنوز با این موضوعات آشنا نیستند.

همایش معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با بیان اینکه که عدالت در نظام شیعی یعنی هرچیزی در جای خود قرار گیرد، تاکید کرد: فارس از بیش از ۳۰ کشور اروپایی بزرگ‌تر است و لازم است شورای فرهنگ عمومی از الگوی مدیریتی ائمه اطهار (ع) برای جهاد اقتصادی استفاده کند.

ایجاد ۵ هزار و ۵۰۰ شغل توسط گروه‌های جهادی در فارس

در ادامه همچنین علی‌اکبر طحانی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس اظهار کرد: در سطح استان فارس توسط ۵ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی که از جوانان این استان هستند، در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده گام‌های مثبت برداشته شد.

وی افزود: امروز با برگزاری کارگاه‌های اشتغال و کارآفرینی و تشکیل صندوق‌های تعاونی و قرض‌الحسنه اشتغال‌زا برای خانواده‌ها، بسیجیان پیش قدم شدند و با روحیه جهادی به دنبال آن هستند تا بتوانند کار مردم را بواسطه خود مردم پیش ببرند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس ادامه داد: امروز ما به دنبال این هستیم تا در این جهاد بزرگ که بر عهده ما گذاشته شده است، مردم هم پای کار باشند و با حمایت مسئولان بتوانیم مهم‌ترین مسئله صیانت از نهاد خانواده که اشتغالزایی است، محقق شود.

طحانی اضافه کرد: در سال گذشته با کمک‌هایی که دولت در اختیار گروه‌های جهادی قرار داد، ۵ هزار فرصت شغلی در سطح استان برای صیانت از خانواده‌ها و ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار در سطح استان ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد ۷ قرارگاه در سطح استان فارس نیروهای گروه‌های جهادی با هم افزایی سایر گروه‌های جهادی در سطح استان‌ها توانستند این تعداد شغل را محقق کنند.

در پایان این همایش سیدمجتبی علوی مدیر امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در سخنانی اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری در سفری که به شیراز، ایشان تاکید داشتند که اگر به بحث گردشگری در این کلان شهر توجه شود از سایر بخش‌ها بی‌نیاز می‌شود، چرا که صنعت گردشگری تنها صنعتی است که می‌تواند جایگزین اقتصاد تک بعدی نفت باشد.

وی افزود: در محله بالاکفت شیراز طرح هر خانه یک کارگاه اجرایی شد و یکی از راه‌های ما در اقتصاد خرد، توجه به اقتصاد در صنایع دستی است.

کد خبر 702841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.