احتکار کالاهای اساسی در خراسان شمالی یک نگرانی اساسی است

دادستان بجنورد گفت: احتکار و انحراف در مصرف بعضی کالاهای اساسی یک نگرانی اساسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _ پنج‌شنبه هجدهم آبان_ در شورای قضائی خراسان شمالی اظهار کرد: احتکار و انحراف در مصارف بعضی کالاهای اساسی همچون نان که بیشترین موارد استفاده و مصرف را در سفره مردم استان خراسان شمالی به خود اختصاص داده، یک نگرانی عمده و اساسی است.

وی افزود: رویدادهای اخیر و کشف دو مورد از احتکار حجم قابل توجهی نان در شهرستان‌های بجنورد و شیروان نشان داد که نظارت‌ها قوی و سازنده نیست و مقابله قانونی به تنهایی کفایت نمی‌کند.

دادستان بجنورد با تاکید بر لزوم همکاری همه جانبه برای رفع این مشکل، خاطرنشان کرد: مدعی‌العموم در حوزه‌هایی که به نحوی با حقوق عامه مرتبط است کاملاً جدی و مصمم بوده تا با اشخاص حقیقی و حقوقی خاطی، بدون اغماض و مماشات برخورد کند.

ایلالی با اشاره به دستگیری متهمان رویدادهای اخیر احتکار نان در استان، تاکید کرد: در حوزه معیشت مردم با کسی تعارف نداریم و دستگاه قضائی رسیدگی دقیق و قانونی و صدور و اجرای مجازات‌های بازدارنده را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی با اشاره به تخلفات برخی اصناف دیگر، ادامه داد: دستگاه‌های مدیریتی گزارشات را ارائه دهند تا مطابق قانون با تخلفات برخورد شود.

دادستان بجنورد با اشاره به مقررات حوزه حجاب و عفاف، تصریح کرد: اعمال نظارت‌های لازم در حوزه پوشاک و البسه و همکاری سازنده با دستگاه‌های دارای مسئولیت و تشکل‌های مردم نهاد از جمله آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌تواند نقش پیشگیرانه داشته باشند.

کد خبر 702818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.