فعالیت ۴۲۰۰ صیاد در سواحل مازندران

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره استان مازندران گفت: ۴۲۰۰ صیاد با صید ماهیان استخوانی در سواحل مازندران امرارمعاش می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خشایار نوایی امروز _چهارشنبه هفدهم آبان‌ماه_ در جلسه بررسی وضعیت شیلاتی مازندران با بیان اینکه همکاری میان آمارگیری و ناظرین در حوزه تعاونی‌ها در فصل صید بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: همکاری میان شیلات و تعاونی در تقویت اتحادیه‌ها و تشکل‌ها بسیار مهم است.

وی با اعلام اینکه ۴۲۰۰ صیاد با صید ماهیان استخوانی امرارمعاش می‌کنند، گفت: این صیادان در قالب ۵۴ شرکت تعاونی فعالیت دارند.

قاسم کریم زاده، مدیرکل شیلات مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه اداره کل شیلات مازندران با ۱۱۳ تشکل صیادی در پنج محور فعالیت دارد، اظهار کرد: تأمین نیازهای جامعه در بخش پروتئین بر عهده این بخش است و باید با ایجاد درآمدزایی و اشتغالزایی این صنعت در مازندران را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه شناخت ویژگی‌های طبیعی مازندران برای توسعه حوزه شیلاتی مازندران ضروری است، عنوان کرد: باید بتوانیم با همکاری همه ذی‌نفعان در بخش صید، نیازهای طبیعت و مردم را در کنار هم تأمین کنیم.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر اینکه همکاری تشکل‌های صیادی در زمینه توسعه صنعت شیلات مهم خواهد بود، افزود: ۵۴ ناظر در زمینه نظارت بر صیادی مازندران فعالیت دارند که تلاش داریم ارتباط خود با اتحادیه‌ها برقرار کنند.

کد خبر 702686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.