نخستین کشتی صادراتی کانتینری مازندران به آب انداخته شد

با حضور استاندار مازندران و فعالان بخش خصوصی، کشتی کانیتنری بزرگ با ظرفیت دو هزار و ۸۰۰ تن، در بندر امیرآباد بهشهر به آب انداخته شد. ‎

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمود حسینی‌‎پور امروز _چهارشنبه هفدهم آبان ماه_ در مراسم افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب‌اندازی کشتی بزرگ کانتینربر «کشتی سازی صدرا»، با اشاره به اینکه مازندران با فعال کردن کریدور شمال جنوب با سه بندر امیرآباد و نوشهر و فریدون‌کنار و سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر بزرگترین بستر اقتصادی شمال کشور را در اختیار دارد، اظهار کرد: توسعه کمیت و کیفیت مراودات تجاری با کشورهای همسایه باید با سرعت بیشتری انجام شود و با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم تقویت حوزه اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با کشورهای همسایه در راستای توسعه اقتصادی، مازندران می‌تواند به قطب تجارت ایران تبدیل شود، عنوان کرد: در کشورهای همسایه این مهم حاصل شده است که حمل و نقل بین قاره‌ای با محوریت استان مازندران توسعه یابد و این امر می‌تواند توسعه تجارت ایران با روسیه را رونق ببخشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد صادرات محصولات کشاورزی مازندران با ۲۷ هزار شعبه در ۸۵ استان روسیه، رونق صادرات این استان را در مسیر روسیه را نشان می‌دهد، گفت: محصولات کشاورزی و آبزی مازندران و نیز صنایع این استان و نیز صنعت گردشگری مازندران با روسیه ظرفیت عظیمی دارد که مورد توجه همسایگان است.

حسینی پور توسعه خطوط حمل و نقلی در این استان را در راهبری صادراتی مازندران مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در شرکت کشتی سازی صدرا ۳۰ کشتی در دست ساخت است اما ظرفیت بنادر مازندران بیش از این هاست و باید در حدود ۱۰۰ کشتی در مازندران به آب انداخته شود.

کد خبر 702683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.