افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌‎ها در دیوان عدالت اداری

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: سرعت رسیدگی به پرونده‌‎ها در دیوان عدالت اداری در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین حکمت‌علی مظفری امروز _ چهارشنبه هفدهم آبان ماه _ در دیدار مردمی در ساری با اشاره به اینکه تمامی تصمیم‌ها در حوزه مراجع حاکمیتی در دیوان عدالت اداری قابل شکایت است، اظهار کرد: بررسی شکایات مردمی از دستگاه‌های اجرایی از وظایف اصلی دیوان عدالت اداری است که در ایجاد رضایت مردم از نظام نقش مهمی دارد.

مظفری با بیان اینکه با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و توسعه آنها شهروندان با کمترین هزینه‌ای می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند، افزود: هر فردی که دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها، خلاف قانون یا موازین شرعی تشخیص دهد، بدون صرف هزینه و بدون ذینفع بودن، می‌تواند با شکایت، درخواست باطل شدن از دیوان عدالت اداری را داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه هر فردی از هر تصمیم دستگاه اجرایی و حاکمیتی، فعل یا ترک فعل آن، متضرر شود و ذینفع شده باشد، می‌تواند به دیوان عدالت اداری مراجعه و طرح دعوی کند، گفت: برای تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مردم، جلسات متعددی در تعامل با دولتمردان، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف برگزار شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی در این جلسات ترغیب می‌شوند وظایف قانونی خود را در راستای احقاق حقوق مردم، انجام دهند، افزود: باید رسیدگی به امور مردم به نحوی انجام دهند که نیازی به مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری نباشد.

مظفری، با اشاره به اینکه وضعیت استان مازندران در مقایسه با استان‌های همتراز در حوزه مراجعات مردمی به دیوان عدالت اداری، مطلوب است، عنوان کرد: در بخش اداری و وظایف دستگاه‌های اجرایی نیز برخی پرونده‌های مختومه و منتهی به صدور حکم، اجرا نشده باقی مانده که در این سفر پیگیری خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری در جریان سفر خود به استان مازندران به همراه معاونان با ۱۶۲ نفر از مردم استان دیدار و به بررسی مشکلات و درخواست‌های آنان پرداختند.

کد خبر 702682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.