کار فرهنگی و هویتی نیاز به زمان دارد/انگیزه حضور افراد شاخص در جایزه اصفهان باید فراهم شود

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای گفت: کار فرهنگی و هویتی نیاز به زمان دارد و باید نهال آن در زمین درستی کاشته شود، سپس آرام آرام ثمر دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وحید ملتجی امروز _چهارشنبه هفدهم آبان‌ماه_ در نشست طراحی جایزه اصفهان با بیان اینکه باید منظومه فکری جایزه اصفهان تدوین شود، اظهار کرد: باید مشخص باشد دنبال چه هستیم و زاویه نگاه ما چیست و بر این مبنا سایر ابعاد شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه باید منظومه فکری جایزه اصفهان در دبیرخانه طراحی شود و ذیل آن نیز سایر موارد پیش رود، افزود: این جایزه باید مقداری محدود باشد، زیرا هرچه گسترده باشد از کیفیت آن کاسته می‌شود، زمینه هویتی و فرهنگی مسئله باید به‌عنوان زمینه اصلی و رشته‌هایی که تعریف می‌شود در این راستا باشد.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای با ارائه این پیشنهاد که سال اول جایزه با یک رشته برگزار شود و سال‌های آینده به تعداد آن افزوده شود، گفت: لازم نیست همان ابتدا نگاه کاملی داشته باشیم و به تمام ابعاد بپردازیم، باید رشته‌هایی وارد شود که اصفهان در آن‌ها صاحب مکتب است و حرفی برای گفتن دارد، مانند موسیقی معماری و زیر شاخه‌های ادبیات که ظرفیت زیادی در این حوزه‌ها وجود دارد.

ملتجی تصریح کرد: ساختار جایزه اصفهان باید متشکل از افراد حقوقی و حقیقی در کنار هم باشد و به ارگان‌هایی خارج از شهرداری واگذار شود تا سال‌های آینده نیز به حیات خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه در جایزه اصفهان باید آینده این شهر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: نگاه عمده رویدادها در سطح کشور به گذشته است، درواقع نتوانستیم به نسل‌های بعد انتقال دهیم و موجب فاصله‌ها شده است، اصفهان آینده را چه کسانی باید بسازند؟ اگر فرهیختگان ورود نکنند غیر فرهیختگان صاحب قدرت و ثروت عرصه را در دست می‌گیرند.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای با بیان اینکه حوزه کودک و نوجوان در جایزه اصفهان می‌تواند مؤثر باشد تا آن‌ها برای ساختن اصفهان انگیزه پیدا کنند، گفت: جایزه این رویداد باید بزرگ باشد، همچنین برای فردی که خارج از اصفهان است مسکن و شغل فراهم شود، درواقع باید انگیزه حضور افراد شاخص فراهم شود.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی و هویتی نیاز به زمان دارد، گفت: باید نهال در زمین درستی کاشته شود، سپس آرام آرام ثمر می‌دهد، برگزار نشدن این جایزه در طول سال‌های گذشته دلیل بر انجام کار عجله‌ای و گستردگی رشته‌ها نباشد.

ملتجی با اشاره به توالی برگزاری جایزه اصفهان خاطرنشان کرد: هر رویداد در صورتی اثرگذار است که به‌صورت سالانه برگزار شود.

کد خبر 702677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.