مسیر تبلیغ جای کار بیشتری دارد

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله تبلیغ گفت: مسیر تبلیغ همچنان جای کار بیشتری دارد، در حقیقت کار اساسی ما تبلیغ است و خواندن و یادگرفتن، مقدمه تبلیغ است

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار ائمه جماعت مناطق شهرداری اصفهان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت ائمه جماعات همکار با شهرداری اصفهان اظهار کرد: این که شهرداری اصفهان توانسته مجموعه‌ای از روحانیون را جمع کند، کار بسیار اساسی بوده است.

وی با اشاره به حضور روحانیون در روستاها و مناطق محروم افزود: تعداد روحانیون فعال در طرح هجرت بلندمدت استان حدود ۵۰۰ نفر است که با صبر و ازخودگذشتگی به روستاهای محروم می‌روند و مشغول تبلیغ هستند، بنابراین اینکه در شهرداری اصفهان این جمع از روحانیت وجود دارد کار بسیار اساسی و خوبی است.

امام جمعه اصفهان افزود: بهترین کار، کار فرهنگی است و اگر روحانیت و حوزه علمیه نبود به مشکل برمی‌خوریم، از همین رو است که دشمن نیز با روحانیت دشمنی دارد، زیرا می‌داند که روحانیت می‌تواند مردم را برای مقابله با دشمنان از نظر روحی آماده کند و هر زمان قیامی شده در رأس آن روحانیت بوده است.

طباطبائی‌نژاد مقایسه زمان حال با دوران پهلوی را نادرست عنوان کرد و گفت: این که برخی می‌گویند بی‌حجابی وجود دارد و مانند زمان پهلوی است، از روی ناآگاهی است، زیرا در گذشته، مراکز فساد این گونه نبود، اکنون با وجود فضای مجازی اگر بتوانید جوان را نگه دارید کار بزرگی کرده‌اید، اکنون همان دوره‌ای است که ائمه اطهار (ع) درباره آن فرمودند «زمانی می‌آید که نگه داشتن آتش در کف دست، آسان‌تر از حفظ ایمان است».

وی اضافه کرد: در زمان حاضر فهم‌ها بیشتر شده، اما وسایل انجام گناه نیز بیشتر شده است، البته نباید دلسرد شد، چرا که در همین زمان توانستیم این تعداد از مردم را در راه مستقیم به سوی خداوند قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله تبلیغ عنوان کرد: مسیر تبلیغ همچنان جای کار بیشتری دارد، در حقیقت کار اساسی ما تبلیغ است و خواندن و یاد گرفتن، مقدمه تبلیغ است وامام رضا (ع) نیز می‌فرماید «خدا رحمت کند فردی را که امر ما را زنده نگه می‌دارد و علوم ما را یاد می‌گیرد و به مردم تعلیم می‌دهد».

طباطبائی‌نژاد خاطر نشان کرد: قرآن کریم نیز می‌فرماید «فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ» تنها علمی که دستور یادگیری آن را خداوند در قرآن داده، فقه دین بوده و کار اصلی، تبلیغ است و اگر یک روحانی کار اصلی یعنی تبلیغ را انجام ندهد و آنچه که یاد گرفته به مردم نگوید همان شهریه نیز جایز نبوده است.

در ابتدای این دیدار علی قاسم زاده شهردار اصفهان گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری ارائه کرد و اظهار کرد: مناطقی در شهر اصفهان شکل گرفته است، اما مسجد در آن‌ها وجود ندارد، بنابراین در سال ۱۴۰۲، ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه برای کمک به ایجاد مسجد در این نقاط در نظر گرفته شد که در شورای شهر نام آن را «چشمه‌های نورانی» قرار دادند.

وی افزود: ۱۲ مورد از این نقاط شهری تحت عنوان «چشمه های نورانی» قطعی شده است و در نقاطی از شهر که مسجد وجود ندارد، هیئت امنا آن را فراهم کرده و کمک‌هایی در قالب زمین یا تکمیل احداث مسجد انجام شده که ۱۲ مورد آن عملیاتی شده و در چهار مورد نیز عملیات احداث مسجد شروع شده است.

شهردار اصفهان یادآور شد: در مناطقی که مساجدی وجود دارد، اما نیمه‌کاره هستند نیز به آن‌ها کمک مالی شده و ۵۰ مسجد در این زمینه شناسایی شد و شهرداری به آن‌ها کمک می‌کند.

وی از دیگر اقدامات شهرداری را استقرار نمازخانه در فضای سبز و پارک‌ها عنوان کرد و ادامه داد: این نمازخانه‌ها تحت عنوان «فانوس‌های نورانی» نامگذاری شده و ۳۲ مورد آن شناسایی و از این موارد ۲۲ مورد جانمایی آن تعیین شده است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که از پیش، بنای آن قرار داده شده کمک به مساجد در حوزه عمرانی است که ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای آن قرار داده شد و ۳۸ میلیارد تومان نیز برای کارهای فرهنگی مساجد شهر در نظر گرفته و امیدوار هستیم در بودجه ۱۴۰۳ عدد آن تقویت شود و به جایی برسیم که در شهر نقطه تاریک و فاقد مسجد نداشته باشیم.

کد خبر 702652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.