لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های اصفهان برای جذب اساتید بین‌المللی

رئیس بنیاد ملی نخبگان اصفهان با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های خوب اصفهان می‌توانیم تعدادی از اساتید جهان را جذب کنیم، گفت: اگر شرایط و امکانات به گونه‌ای فراهم شود و این فرد مدتی در اصفهان زندگی کند، ماندگار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین ربانی امروز _چهارشنبه هفدهم آبان_ در نشست طراحی جایزه اصفهان با اشاره به اینکه قبل از برگزاری جایزه اصفهان ابتدا باید هدف از برگزاری این رویداد مشخص شود، اظهار کرد: هدف فقط مطرح کردن نام اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی است یا می‌خواهیم اصفهانی بسازیم که همیشه به آن افتخار کنیم، اگر رویکرد ساختن اصفهان است نیاز به ابزارهای روز داریم.

وی با بیان اینکه در دنیا جوایز متعددی مطرح شده است، افزود: هدف جذب افرادی است که با استفاده از دانش و تخصص خود نیازهای مورد نیاز آن کشور را برآورده کنند، یکی از دردهای اصفهان مهاجرت نخبگان از این شهر است، جایزه دادن می‌تواند ناظر بر جذب افراد باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اصفهان با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های خوب اصفهان می‌توانیم تعدادی از اساتید جهان را جذب کنیم، تصریح کرد: اگر شرایط و امکانات به گونه‌ای فراهم شود و این فرد مدتی در اصفهان زندگی کند، ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معضلی که در کشور با آن روبه‌رو هستیم تعداد زیاد خروج افراد از کشور و نداشتن ورودی است، گفت: در تمام دنیا مهاجرت وجود دارد، اما در مقابل ورودی وجود دارد، اما در کشور ما چنین نیست، حتی می‌توانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا از قشر فرهیخته کشور افغانستان بهره‌مند شویم.

کد خبر 702651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.