دبیر جشنواره فیلم «شهرنما» معرفی شد/ «شهر و شهروندی» محور جشنواره فیلم رفسنجان

با اعلام شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم «شهرنما»، عباس بلوچی به عنوان دبیرتخصصی این رویداد منصوب و معرفی شد.

عباس بلوچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به افتخارات فیلمسازان رفسنجانی طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: فیلمسازان متبحر و حرفه‌ای رفسنجانی طی سال‌های اخیر با تولید و ارائه آثار کوتاه و بلند، همواره در سطوح ملی و بین المللی خوش درخشیده‌اند.

وی با بیان اینکه رفسنجان به عنوان قطب فیلمسازی ایران در محافل خصوصی و عمومی معرفی می‌شود، افزود: خوشبختانه انجمن سینمای جوانان رفسنجان طی سال‌های متمادی با شناسایی و پرورش استعدادهای فیلمسازی سهم مؤثری در تولیدات هنری کشور داشته است.

دبیر جشنواره سراسری فیلم «شهرنما» در ادامه از رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان برای توجه به بخش فیلم قدردانی کرد و گفت: این رویداد می‌تواند نگاه ریزبین، دقیق و حساس هنرمندان را در مسائل شهر و شهروندی دخیل کند.

بلوچی ایجاد انگیزه و اشتیاق در نوجوانان و جوانان فیلمساز را از مهمترین اهداف جشنواره فیلم «شهرنما» بیان کرد و افزود: این رویداد هنری می‌تواند به معرفی رفسنجان و ظرفیت‌های موجود این شهرستان با نگاه متفاوت بپردازد.

وی در ادامه به فیلمسازان توصیه کرد برای تولید آثار هنری، از معماری و بناهای تاریخی، ویژگی‌های بومی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و خدمات نوین شهرداری اعم از شهرسازی و زیباسازی شهری و اِلمان‌هایی اختصاصی رفسنجان الهام بگیرند.

رئیس انجمن سینمای جوانان رفسنجان با بیان اینکه در انتخاب داوران جشنواره از حضور فیلمسازان رفسنجانی که در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده هستند، دعوت می‌شود، گفت: از تمامی هنرمندان و فیلم‌سازان سراسر کشور برای شرکت در این رویداد دعوت می‌کنیم تا شاهد حضور آثاری با نگاه‌ها و دیدگاه‌های متفاوت باشیم.

بلوچی با تأکید بر اینکه جشنواره‌ها باید جریان ساز باشند و استمرار یابند تا بتواند بازدهی مطلوبی از خود برجای بگذارند؛ تکرار و برگزاری هرساله جشنواره را در تأثیرگذاری آن مؤثر خواند و یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در جشنواره «شهرنما» می‌توانند تا سی‌ام دی ماه به نشانی www.rafsanjan.ir مراجعه کنند.

جشنواره سراسری فیلم «شهرنما» با هدف شناسایی و حمایت از فیلم‌سازان جوان و نوپا، بیان اثربخشی جایگاه شهرسازی و مدیریت شهری بر روح و روان شهروندان و معرفی شهر رفسنجان در سه بخش مستند، داستانی و پویانمایی برگزار می‌شود.

این رویداد به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، مؤسسه فرهنگی هزاردستان اجرا شده است.

کد خبر 702648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.