قبولی ۴۴۳ مددجوی کردستانی در مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: ۴۴۳ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد موفق به کسب رتبه برتر و پذیرش در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا طوسی در آئین تجلیل از دانش‌آموزان مستعد مدارس تیزهوشان تحت حمایت کمیته امداد کردستان اظهار کرد: یکی از هدف‌های این نهاد در حمایت‌های تحصیلی، قطع زنجیره فقر از خانواده‌ها به فرزندان است و این حمایت‌ها از طریق مشاوره‌های تحصیلی و دوره‌های آموزشی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به فرزندان مددجویان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ۱۶۰ هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد ۲۳ هزار نفر دانش‌آموز هستند، افزود: سال گذشته ۸۵۰ دانش‌آموز پشت کنکوری از حمایت‌های این نهاد و از طریق بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات و مراکز آموزشی که با کمیته امداد تفاهم‌نامه دارند، بهره‌مند شدند که ۱۵۸ نفر آن‌ها جزو پذیرفته‌شدگان رتبه زیر ۲۰ هزار نفر بودند و از این تعداد ۳۸ نفر نیز رتبه زیر دو هزار را کسب کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: هم‌اکنون ۴۴۳ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد کردستان موفق به کسب رتبه در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی شده و در این مدارس تحصیل می‌کنند.

طوسی با بیان اینکه از این تعداد ۲۱۵ نفر در مناطق روستایی و ۲۲۸ نفر در شهرها سکونت دارند، خاطرنشان کرد: ۲۴۶ نفر از این دانش‌آموزان دختر و ۱۹۷ نفر نیز پسر هستند.

کد خبر 702639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.