برخورد با خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی تشدید شد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد قاطع این پلیس با خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی و جلوگیری از تردد آنها در معابر شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: از آنجا که یکی از عوامل آلودگی هوا تردد خودروهای دودزا و دارای نقص فنی هستند، پلیس راهور طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی را از امروز در تمام معابر شهری اصفهان به اجرا گذاشته است.

وی افزود: در این طرح کارشناسان پلیس راهور با استفاده از دست‌افزارهای هوشمند خود میزان آلاینده بودن خودروها را تشخیص می‌دهند و در صورت وجود نقص فنی در آنها، افزون بر اعمال قانون، پلاک آنها فک و پس از نصب پلاک تعمیری موظف می‌شوند ظرف ۴۸ ساعت به یکی از تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام و سپس به پلیس راهور مراجعه و پلاک خودروی خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: خودروهایی که بدون معاینه فنی باشند نیز توسط کارشناسان پلیس راهور و دوربین‌های هوشمند سطح شهر مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند و مبلغ جریمه خودروهای بدون معاینه فنی برای هر بار تردد در شهر، ۵۰ هزار تومان است، به گونه‌ای که اگر یک خودروی بدون معاینه در روز ۱۰ بار در سطح شهر تردد کند، ۱۰ بار توسط دوربین‌ها جریمه خواهد شد و ممکن است و همین طور بر مبلغ جریمه‌های آن افزوده شود.

وی ادامه داد: اعمال قانون خودروهای بدون معاینه فنی مختص این ایام نیست و در تمام طول سال توسط دوربین‌های نظارتی سطح شهر انجام می‌شود، بنابراین به رانندگان توصیه می‌کنیم پیش از پایان مدت اعتبار معاینه فنی خود به یکی از مراکز معاینه فنی سطح شهر مراجعه و نسبت به اخذ مجدد آن اقدام کنند.

کد خبر 702616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.