رژیم صهیونیستی از آمریکا ۲ گنبد آهنین اجاره می‌کند

یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که در ادامه حمایت تسلیحاتی واشنگتن از تل‌آویو، پنتاگون ۲ سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین را به مدت ۱۱ ماه به اسرائیل اجاره داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال، «داگلاس بوش» مسئول تدارکات ارتش آمریکا دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که اسرائیل در ادامه حمایت تسلیحاتی واشنگتن از تل‌آویو، دو نوع از این سامانه دفاع هوایی را اجاره می‌کند که احتمال خرید و نگهداری آنها در پایان مدت نیز اجازه وجود دارد.

وی که به عنوان دستیار وزیر ارتش آمریکا نیز انجام وظیفه می‌کند، در این خصوص همچنین گفت که اگرچه قسمت پرتابگر این سامانه‌ها در حال انتقال هستند، اما موشک‌های رهگیر پیش‌تر تحویل داده شده‌اند.

این مقام ارشد ارتش آمریکا با اعلام اینکه اجاره، سریع‌ترین راه برای ارسال سامانه‌های گنبد آهنین و موشک‌های رهگیر تامیر به اسرائیل بود، اظهار داشت که این توافق مقادیر نسبتاً کمی از پول را هم در بر می‌گیرد و باید در مورد شرایط پرداخت دوباره تصمیم گرفته شود.

بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا برای خرید گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و توسعه تولید نیاز به تصویب ۳.۱ میلیارد دلاری کنگره دارد. این اقدام برای جایگزینی سریع ذخایری است که به خاطر کمک به اوکراین و اکنون اسرائیل خالی شده است.

این کشور و متحدانش بیش از ۲ میلیون گلوله ۱۵۵ میلی‌متری مهمات را برای حمایت از اوکراین به‌منظور مقابله با روسیه طی بیش از ۶۰۰ روز به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

آمریکا همچنین برای مبارزه با حماس به اسرائیل توپخانه فرستاده است. داگلاس بوش به خبرنگاران گفت که بودجه تکمیلی که در حال حاضر توسط کنگره به عنوان بخشی از درخواست ۱۰۶ میلیارد دلاری جو بایدن در نظر گرفته شده است، صرف نوسازی یا ساخت تأسیسات تولید توپخانه ۱۵۵ میلی متری در بسیاری از ایالت‌ها از جمله تگزاس، تنسی، ویرجینیا و کالیفرنیا می‌شود.

وی در توضیح پیامدهای این اقدام توضیح داد: این بودجه خطوط تولید را گسترش می‌دهد، اقتصاد آمریکا را تقویت و مشاغل جدید ایجاد می‌کند، از این‌رو آمریکا قصد دارد میزان تولید ماهانه گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری خود را در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ هزار برساند.

کد خبر 702599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.