سپاهان دوباره در اصفهان میزبان لیگ قهرمانان آسیا می‌شود؟

در صورت صعود سپاهان به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا این امکان وجود دارد که این تیم در شهر اصفهان میزبان حریفان آسیایی خود باشد، اما معلوم نیست میزبانی در نقش‌جهان باشد یا فولادشهر؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بعد از اتفاقات دیدار سپاهان و الاتحاد عربستان در اصفهان، شاگردان مورایس بر اساس رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا با نتیجه سه بر صفر بازنده دیدار برگزارنشده مقابل تیم عربستانی شدند و تیم اصفهانی باید ۲۰۰ هزار دلار هم به عنوان جریمه پرداخت کند.

همچنین سپاهان از میزبانی ۳ بازی بعدی خود در رقابت‌هایی که توسط ای‌اف‌سی برگزار می‌شود در ورزشگاه نقش ‏جهان اصفهان منع شد. در رأی صادر شده آمده بود بر اساس بندهای ۳۴.۱ و ۳۴.۳ آئین‌نامه انضباطی و اخلاقی ای‌اف‌سی دیدار سوم این ‏ممنوعیت که در بند پنج به آن اشاره شد به مدت سه سال به حالت تعلیق درمی‌آید. اگر در این دوره ‏تعلیق، نقض قانون دیگری مشابه با آنچه مشمول این حکم بوده ‬ است‬ از باشگاه سپاهان سر بزند، منع ‏برگزاری بازی سوم نیز از حالت تعلیق خارج خواهد شد. ‏این یعنی با رأی ای‌اف‌سی سپاهان در صورت صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان می‌توانند دوباره در اصفهان میزبانی کند.

بعد از صدور این رأی سپاهان دوشنبه شب در ورزشگاه آزادی و در دیدار اول دور برگشت دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا برابر آلمالیق ازبکستان به میدان رفت و با نتیجه پرگل ۹ بر صفر به پیروزی رسید؛ این اتفاق در شرایطی رقم خورد که در دیگر دیدار گروه C تیم نیروی هوایی عراق، الاتحاد را با نتیجه دو بر صفر شکست داد و باعث اخراج نونو اسپریتو سانتو، سرمربی سابق الاتحاد شد تا امیدهای شاگردان مورایس برای صعود به دور حذفی مسابقات زنده شود.

یکی از دو ورزشگاه فولادشهر و نقش جهان برای میزبانی دوباره سپاهانی‌ها در اصفهان آمادگی لازم را دارد، البته بررسی‌ها نشان می‌دهد ورزشگاه فولادشهر از لحاظ نور و زیرساخت حضور بانوان ایراداتی دارد و باشگاه ذوب‌آهن به عنوان متولی این استادیوم ابتدا باید موارد مورد نظر ناظران AFC را برطرف کند.

از طرف دیگر در صورت رفع اشکالات ورزشگاه نقش جهان که در رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن اشاره شده بود این امکان وجود دارد سپاهان در ورزشگاه خانگی خود از حریفان آسیایی پذیرایی کند. درنهایت باید دید شاگردان مورایس در صورت حضور در جمع تیم‌های برتر مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند بار دیگر و با حمایت صددرصدی هواداران خود در اصفهان بازی کنند یا رؤیای طلایی‌پوشان پس از برد پرگل در مرحله گروهی نیمه‌تمام خواهد ماند.

کد خبر 702596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.