تصویب طرح جامع کمربندی سبز شهر قم / کاشت ۴۶۰ درخت مثمر در بلوار مرجعیت

مدیرعامل سازمان سیما، ‎منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: در راستای اجرای قانون هوای پاک، طرح جامع کمربندی سبز شهر قم در مراحل تصویب قرار دارد.

پیام جو‎ا‎د‎یا‎ن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای سبز و درخت‎‎کاری، اظهار کرد: طرح جامع کمربند سبز شهر قم تدوین شده است و به‌زودی تصویب خواهد شد و بر اساس آن از اداره کل راه و شهرسازی اراضی جدید برای توسعه کمربند سبز دریافت خواهیم کرد.

وی افزود: توسعه فضای سبز در قم همواره با چالش‌های متعددی در بخش‌های تأمین آب، کیفیت آب، خاک بستر و هوا روبه‌رو بوده است، از این رو توسعه و نگهداری فضای سبز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان سیما‎، منظر و فضای سبز‎ شهرداری قم با اشاره به کاشت ۴۶۰ درخت مثمر در بلوار آیت‌الله بروجردی خاطرنشان کرد: مناطق چهار، پنج و هشت به دلیل داشتن اراضی مستعد و باکیفیت سرانه فضای سبز بیشتری دارد.

جوادیان ادامه داد: در مناطق دو و شش به دلیل مسکونی بودن توافقی در خصوص ایجاد فضای سبز صورت نمی‌گیرد و با چالش بیشتری برای توسعه فضای سبز داخل بافت شهری روبه‌رو هستیم.

وی تاکید کرد: مطابق مصوبه هیئت وزیران و مصوبه مجلس، از وظایف دولت پرداخت یک‌سوم از هزینه جداسازی آب شرب از آب فضای سبز است، اما پرداختی صورت نگرفته است.

آب منطقه‌ای به تعهدات خود عمل نکرده است

مدیرعامل سازمان سیما، ‎منظر و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به چالش‌های نگهداری و توسعه فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: نبود‎ چاه و همکاری نکردن شرکت آب منطقه‌ای از چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد.

جوادیان تصریح کرد: بر اساس قانون شرکت آب و منطقه‌ای به ازای جداسازی آب شرب، وظیفه ارائه ۱۳ چاه به شهرداری را دارد، اما با عمل نکردن به تعهدات تنها پنج چاه به سازمان ارائه شده است.

وی گفت: شهرداری یک نهاد عمومی خدمت‌رسانی برای مردم است و در تلاشیم تا با انجام وظایف و ارائه خدمات در بهبود فضای سبز شهری و نشاط اجتماعی شهروندان مؤثر باشیم.

کد خبر 702582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.