لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: درخواست می‌شود هماهنگی و تعامل بین بخش‌های متولی سلامت، بهداشت و اقتصاد استان تهران در موضوع مدیریت صحیح و کارآمد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ایجاد شود تا بتوان از بروز و شیوع این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی‌مهر امروز _چهارشنبه هفدهم آبان‌_ در جمع اصحاب رسانه از برگزاری اولین نشست تخصصی و مانور دور میزی مقابله‌ای مختص رؤسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان تهران با محوریت مدیریت «آنفلوانزای فوق حاد پرندگان» و «تب برفکی» در اداره کل مدیریت بحران استان تهران خبر داد و اظهار کرد: اشتراک بیش از ۸۰۰ نوع بیماری بین انسان و طیور نظیر هاری، تب مالت یا بروسلوز، تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو، سالک، سیاه‌زخم و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی همواره با مخاطرات انسانی و اقتصادی همراه و به عنوان یک چالش جدی در عرصه بهداشت عمومی مطرح است که می‌توان با اقدامات پیشگیرانه آسیب‌پذیری جدی این بیماری‌ها را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه تأمین غذای کافی و با کیفیت و بهداشتی همواره از مهم‌ترین اقدامات مؤثر در شرایط اضطرار است و در رعایت نشدن اصول لازم می‌تواند تهدیدهای جدی و غیرقابل جبرانی را در جوامع انسانی آسیب‌دیده از بلایا به همراه داشته باشد، افزود: دام، سرمایه ملی یک کشور است و اگر به خوبی حفظ و مدیریت نشود، اقتصاد استان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: در این خصوص اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی موجب کاهش خطرات ناشی از بیماری‌های مشترک میان دام و انسان خواهد شد.

وی تصریح کرد: درخواست می‌شود، هماهنگی و تعامل بین بخش‌های متولی سلامت، بهداشت و اقتصاد استان تهران در موضوع مدیریت صحیح و کارآمد پدیده‌های نوظهور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ایجاد شود.

یزدی‌مهر ادامه داد: در اولین نشست تخصصی و تمرین ستادی دورمیزی، با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران و مدیر بحران اداره کل دامپزشکی استان تهران و رؤسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان در اداره کل مدیریت بحران استان تهران برگزار شد.

کد خبر 702565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.