زمین بیش از ۲۴ هزار واحد مسکن ملی در کردستان تامین شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: زمین بیش از ۲۴ هزار واحد مسکن ملی شهری و روستایی در استان کردستان تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، جهانگیر الیاسی امروز _چهارشنبه هفدهم آبان_ در شورای مسکن استان کردستان اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان کردستان به‌طور رسمی عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت مسکن ملی در استان آغاز شد که علاوه بر آن شش هزار قطعه مسکن روستایی نیز توسط بنیاد مسکن کارسازی شده بود که در مجموع به بیش از ۲۴ هزار واحد می‌رسد.

وی افزود: با توجه به اینکه زمین این واحدها تأمین شده است، تاکید اصلی رئیس‌جمهور نیز بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی بوده است که امیدواریم تا چند ماه آینده تعداد این واحدها به ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار واحد نیز برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: بانک مرکزی، سهمیه پرداخت تسهیلات مسکن ملی را به ۲۷ بانک در کشور تکلیف کرده است که امروز هم در این جلسه هماهنگی لازم با بانک‌های استان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق ملی به حوزه مسکن مهر استان اختصاص یافته است که به پروژه مسکن مهر بهاران سنندج و بانه اختصاص می‌یابد و تا پایان سال ساخت آنها هم به پایان می‌رسد.

الیاسی تصریح کرد: قرعه‌کشی اهدای زمین طرح جوانی جمعیت برای ۲۵۲ خانواده در استان کردستان انجام شده است که سعی می‌کنیم قرارداد آن‌ها تا یک ماه آینده منعقد شود.

وی گفت: در بخش خودمالک باید ۱۶ هزار و ۳۷۰ هزار واحد مسکن ملی در استان کردستان ساخته شود که تاکنون برای شش‌هزار و ۲۸۵ واحد در سامانه ثبت‌نام صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خاطرنشان کرد: سهمیه ابلاغی ما در طرح مسکن ملی ۳۶ هزار و ۷۴۷ واحد است که ۱۹۴ هزار و ۶۳۶ نفر در استان ثبت‌نام کردند و از این میزان ۸۳ هزار نفر تأیید شده نهایی هستند.

تحقق ۷۸ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در کردستان

سعید رسولی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۸ درصد مسکن ملی در حوزه روستایی تعریف شده است، افزود: تاکنون ۷۸ درصد عملکرد تسهیلات مسکن روستایی در کردستان محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه کلنگ احداث شش هزار قطعه زمین روستایی نیز در سفر رئیس‌جمهور در کردستان بر زمین زده شد، گفت: ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که امیدواریم در استان این مهم نیز محقق شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خاطرنشان کرد: شهر قروه در حوزه مسکن ملی موفق عمل کرده است، اما ۷۱۲ واحد آن از گذشته بلاتکلیف مانده است که هیچ بانکی زیر بار پرداخت تسهیلات به آن‌ها نمی‌رود و همین موضوع موجب نارضایتی و مشکلاتی شده است.

کد خبر 702551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.