شکست اسرائیل حتمی است

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اعلامی که از سوی حماس شده است، این گروه مقاومت خود را حتی بدون هیچ حمایتی تا یکی دو ماه آینده ادامه خواهد داد، اما اسرائیل مدتی نمی‌گذرد که شکست را می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا مقدم‌فر صبح امروز _چهارشنبه هفدهم آبان_ در نشست آموزشی فرهنگی با موضوع نقش اساتید دانشگاه در جنگ شناختی که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات روانی و شناختی به صورت روشن پیگیری می‌شود، اما جنگ شناختی تا چند سال گذشته بسیار مبهم و ناشناخته بود، در صورتی که بسیار مفهوم گسترده‌ای در این حوزه وجود دارد. این پدیده گاهی با عملیات روانی اشتباه گرفته می‌شود، اما از مثال‌های اجرا شده جنگ شناختی می‌توان به انتخاب ترامپ به عنوان کاندیدای منتخب انتخابات برگزار شده در آمریکا اشاره کرد، ترامپ به عنوان کاندیدای منتخب در انتخابات آمریکا با بهره‌گیری از جنگ شناختی و درگیری افکار عمومی توانست با تجمیع آرا به مقام ریاست‌جمهوری در آمریکا برسد.

وی با بیان اینکه مقدمه جنگ شناختی مدیریت ادراک است و امروزه رسانه‌های مختلف در حال وارونه جلوه دادن وقایع هستند، افزود: در جنگ شناختی ممکن است همراه با سخن راست، دروغ‌هایی را مطرح کرد، در حالی که مردم بر اساس واقعیت‌هایی که در ذهن خود دارند به قضاوت حوادث می‌پردازند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک با اشاره به حملات اخیر در غزه ادامه داد: طی حملات علیه غزه دشمن در دو میدان نبرد و رسانه با وجود تلاش‌هایی که در پیاده‌سازی جنگ شناختی داشت، شکست خورد. همیشه وقایع منطقه غزه با وجود وسعت کم بازتاب جهانی داشته است. پس از پایان حملات ننگین اسرائیل آغازی برای تحولات مهم جهانی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: این ننگ تا پایان نه تنها برای اسرائیل بلکه برای صهیونیسم، جامعه استکبار، لیبرالیسم جهانی و حامیان این حملات باقی خواهد ماند؛ این اتفاقات جریانات تاریخ‌سازی است که می‌تواند جلوی کشتار نسل به نسل مظلومان را در آینده بگیرد.

شکست اسرائیل حتمی است

مقدم‌فر با اشاره به وضعیت رژیم مستکبر اسرائیل در حوادث اخیر گفت: این رژیم کودک‌کش بر چهار ستون دوام داشت؛ اول ارتش شکست‌ناپذیری که سومین ارتش پیشرفته جهان بود، دوم سرویس اطلاعات و امنیت قدرتمند که قوی‌ترین سازمان اطلاعاتی دنیا بود، سوم تکیه‌گاهی از قدرت‌های بزرگ که در رأس آنها آمریکا و انگلیس هستند و چهارم رعب و ترسی که بین جهانیان ایجاد کرده بود، اما در اتفاقات اخیر تمام این چهار ستون آسیب دید و ویران شد.

وی پیرامون وضعیت حماس، مردم فلسطین و غزه افزود: غزه و حماس با ادبیات و پیام انقلاب اسلامی در حال حمله هستند و این مردم مظلوم به عنوان مقاوم‌ترین افراد بدون تردید برای دفاع از سرزمین و ارزش‌های خود ایستاده‌اند. با توجه به اعلامی که از سوی حماس شده است، این گروه مقاومت خود را حتی بدون هیچ حمایتی تا یکی دو ماه آینده ادامه خواهد داد، اما اسرائیل مدتی نمی‌گذرد که شکست را می‌پذیرد.

اسرائیل توانایی ادامه حملات را بدون حمایت آمریکا ندارد

این تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک تصریح کرد: نیروهای نظامی اسرائیل اصلاً آماده برای حملات حماس نبوده و صرفاً حمایت‌های دولت آمریکا در ایستادگی آنان نقش اساسی داشته است. اقدامات اسرائیل پشت پرده‌ای از سیاست دوقطبی‌سازی در غزه را در بر دارد. غزه به‌طور کامل در محاصره قرار دارد، اما تا این لحظه اسرائیل موفق به تصرف و رسیدن به جنگ دوم یعنی جنگ شهری نشده است، از طرف دیگر نیز آمادگی لازم جهت ادامه حملات را ندارد.

وی با توجه به صحبت مقام معظم رهبری که با مورد خطاب قرار دادن اسرائیل که فرمودند «شما شکستی خوردید که قابل ترمیم نیست» گفت: ارتش صهیونیسم «جان‌فدا» ندارد و چنین ارتشی هیچ زمانی پیروزی افتخارآمیز را تجربه نخواهد کرد. ایران در هشت سال دفاع مقدس با برخورداری از نیروهای نظامی جان‌برکف برای وطن به پیروزی رسید. در حال حاضر اسرائیل نیز می‌داند که موفقیتی ندارد و شاید بدترین اتفاق برای یک جامعه این باشد که نتواند شاخصی برای پیروزی خود تعیین کند. در حال حاضر و زمانی که این رژیم کودک‌کش شکست عظیمی را در ذهن جهانیان تجربه کرده است، کشتار فلسطینیان یا محاصره غزه نمی‌تواند پیروزی برای رژیم صهیونیستی به‌شمار رود.

شکست اسرائیل حتمی است

مقدم‌فر با اشاره به اینکه اسرائیل فقط به دنبال راه‌حلی برای خروج از این فاجعه و آزادسازی اسرای خود است، ادامه داد: مردم می‌دانند که شکست اسرائیل اتفاقی حتمی است، حدود یک میلیون نفر از نخبگان و مردم اسرائیلی از سرزمین خود مهاجرت کردند، در پی این اتفاقات اسرائیل وضعیت اقتصادی نامناسبی را تجربه می‌کند و پس از این حملات دیگر توانایی اداره کشور را نخواهد داشت.

نابودی اسرائیل زودتر از زمان اعلام شده اتفاق می‌افتد

وی پیرو صحبت مقام معظم رهبری که فرمودند «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.» خاطرنشان کرد: ایران حامی مظلومان در جهان است. آمریکا نیز پس از ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی، به‌طور مکرر در حال سیلی خوردن از ایران است.

کد خبر 702532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.