دولت‌های محلی و منطقه‌ای به ایجاد شهرهای سبزتر و پایدارتر کمک کنند

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان شعار سال جاری برای روز جهانی شهرسازی «جهانی بیاموز، محلی عمل کن» است که با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات، به‌دنبال یافتن راه‌هایی هستند تا دولت‌های محلی و منطقه‌ای به ایجاد شهرهای سبزتر، عادلانه تر و پایدارتر کمک کنند.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: روز هفتم نوامبر ۱۹۴۹ توسط «پرفسور کارلوس ماریا دلاپائولرا»، استاد فقید دانشگاه بوینوس‌آیرس آرژانتین همزمان با افتتاح انستیتو مطالعات مسائل شهرسازی دانشگاه، تحت عنوان روز جهانی شهرسازی ثبت شد که در ایران نیز در میان دانشجویان شهرسازی به روز جهانی شهرساز معروف است.

وی افزود: «پرفسور کارلوس ماریا دلاپائولرا»، هدف اصلی خود را از نام‌گذاری چنین روزی پیشبرد و بالابردن علاقه به مباحث شهرسازی در میان عامه مردم و متخصصان در مقیاس‌های محلی، ملی و بین‌المللی عنوان کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه روز جهانی شهرسازی روزی ویژه برای بازشناسی و ارتقای جایگاه برنامه‌ریزی در شکل‌دهی به جوامع سرزنده است، خاطرنشان کرد: شعار سال جاری برای روز جهانی شهرسازی «جهانی بیاموز، محلی عمل کن» است که با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات، رویکردهای اقدامات جهانی شهرسازی و ابتکارت موفق یا ناموفق، به‌دنبال یافتن راه‌هایی هستند که دولت‌های محلی و منطقه‌ای بتوانند با رویکردهای جدید شهرسازی به ایجاد شهرهای سبزتر، عادلانه تر و پایدارتر کمک کنند.

مهدویان با اشاره به اینکه امروزه به وضوح ثابت شده است که اقدامات شهری مبتکرانه، خلاقانه و مبتنی بر دانش‌بنیان و اندیشه‌های خلاق شهرسازی در سطح جهان توانسته به الگوهای موفق در سطح محلی تبدیل شوند که این اقدامات در حوزه‌های مختلف توسعه عالمانه شهرها، گردشگری، زیرساخت، المان‌ها و عناصر شهری انجام شده است، تاکید کرد: هنر و خلاقیت شهرسازی به کار رفته در آن‌ها، تبلور فضایی شعار «جهانی بیاموز، محلی عمل کن» است.

وی تاکید کرد: تغییر وضعیت کنونی شهرها به سوی پایداری، مستلزم یک تحول در تفکر یا تغییر بنیادی در نحوه فکر و عمل ما در حوزه شهرسازی در سطح جهانی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: روز جهانی شهرسازی را به تمام اساتید دانشگاهی، دانش‌آموختگان، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه شهرسازی و کارشناسان و مدیران معاونت شهرسازی و معماری و مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان تبریک می‌گویم و برای تمام این افراد آرزوی موفقیت همیشگی دارم.

وی تصریح کرد: امیدواریم فعالان حوزه شهرسازی با همفکری و مشارکت بتوانند نقش خود را در بهبود مستمر جامعه، شهر اصفهان، کشور عزیز و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، به خوبی ایفا کنند.

کد خبر 702526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.