سد گلمندره خراسان شمالی آب‌گیری شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: سیلاب نیمه شب گذشته در شهرستان گرمه توسط سد گلمندره مهار و این سد آبگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی صبح امروز چهارشنبه _ هفدهم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیلاب نیمه شب گذشته در شهرستان گرمه توسط سد گلمندره مهار و این سد آبگیری شد.

وی میزان ورودی سیلاب به این سد را ۲۵۰ متر مکعب بر ثانیه دانست و افزود: با توجه به مهار سیلاب در مخزن این سد، خروجی سیلاب از دریچه‌های سد، هفت متر مکعب بر ثانیه بوده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به اهتمام دولت سیزدهم طی دو سال اخیر در تصویب و ابلاغ اعتبارات مورد نیاز، تکمیل ساخت این سد در اولویت‌های دولت سیزدهم قرار گرفته بود.

وی تصریح کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و عملیات اجرایی آن حدود ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت این سد تاکنون حدود ۶۶۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

مرتضوی گنجایش ذخیره‌سازی آب در مخزن این سد را ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب دانست و گفت: هدف از ساخت این سد، کنترل سیلاب ورودی به جنگل گلستان، بهبود وضعیت کشاورزی در اراضی پایاب و رونق وضعیت صنعت و اقتصاد در منطقه است.

وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این سد سالانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب برای پوشش یکهزار هکتار از زمین‌های پایین دست تنظیم می‌شود.

کد خبر 702502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.