۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
رئیس‌جمهور عازم تاجیکستان شد

رئیس‌جمهور کشورمان به دعوت رسمی «امامعلی رحمان» همتای تاجیکستانی خود با بدرقه آیت‌الله قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری عازم «دوشنبه» پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله رئیسی به دعوت رسمی «امامعلی رحمان» همتای تاجیکستانی خود با بدرقه معاون اول و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری عازم «دوشنبه» پایتخت این کشور شد.

بر این اساس پیش از این علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در تاجیکستان در تشریح برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور از برگزاری شانزدهمین کمیسیون‌مشترک بین ایران و تاجیکستان خبر داد و تصریح کرد: قرار است در آینده نزدیک نمایشگاه تجاری و اقتصادی ایران، همچنین شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این سفر برنامه‌های متنوعی تنظیم شده است، دیدار و گفت‌وگو بین رؤسای جمهور و انجام مذاکره بین وزرا و مقامات دو کشور از جمله برنامه‌های آیت‌الله رئیسی است.

امضای اسناد همکاری میان ایران و تاجیکستان در زمینه‌های مختلف

سفیر ایران در تاجیکستان از امضای چندین سند همکاری بین دو کشور خبر داد و افزود: قرار است تعدادی سند همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی، حمل‌ونقل و ترانزیت، راه‌آهن، انرژی، ایجاد منطقه آزاد مشترک، گمرک، حوزه‌های فرهنگی، علمی، فناوری‌های نوین، ورزشی، مدیریت بحران و مبارزه با موادمخدر به امضای دو طرف برسد.

برگزاری همایش تجاری و اقتصادی ایران و تاجیکستان با مشارکت حدود ۲۰۰ نفر کارآفرین

وی صدور بیانیه مشترک رؤسای جمهور را از دیگر برنامه‌های این سفر برشمرد و گفت: از جمله دیگر برنامه‌های قابل توجه تنظیم شده برای این سفر برگزاری همایش مشترک تجاری و اقتصادی با حضور رؤسای جمهور دو کشور با مشارکت حدود ۲۰۰ نفر از فعالان و کارآفرینان اقتصادی ایرانی و تاجیک است.

کد خبر 702480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.