کشورها برای ایجاد صلح پایدار در منطقه باید با تروریسم و افراط‌گرایی مبارزه کنند

دادستان کل کشور گفت: برای ایجاد صلح پایدار و امنیت کافی در منطقه، لازم است کشورهای منطقه به‌ویژه دو کشور ایران و چین با همکاری خود با تروریسم و افراط‌گرایی مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی که به منظور شرکت در بیست‌ویکمین اجلاس دادستان‌های کل عضو سازمان همکاری شانگهای به کشور چین سفر کرده است، با یینگ یانگ، دادستان کل چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دادستان کل کشور با قدردانی از دعوت و میزبانی این اجلاس مهم توسط کشور چین اظهار کرد: کشورهای ایران و چین دو کشور مهم منطقه هستند و در موضوعات مختلف نگاه و سیاست مشترک دارند.

وی ادامه داد: سفر رئیس‌جمهور ایران به کشور چین و عضویت ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای، نقطه عطفی در تاریخ روابط دو کشور است و موجب تقویت همکاری‌های حقوقی و قضائی و بهبود مناسبات خواهد شد و نیاز است کارگروه مشترک بین دو کشور برای پیگیری مسائل حقوقی و قضائی تشکیل شود.

دادستان کل کشور افزود: کشورهای ایران و چین در عرصه بین‌الملل دارای منافع مشترک بسیاری هستند که با تعمیق روابط حقوقی و قضائی می‌توان از این منافع در مقابل هجمه‌ها و فشارهای سیاسی، اقتصادی و قضائی به بهترین شکل محافظت کرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از قربانیان اصلی تروریسم است، گفت: معتقد هستیم اگر می‌خواهیم در منطقه به دنبال صلح پایدار و امنیت کافی باشیم لازم است کشورهای منطقه به‌ویژه دو کشور ایران و چین با تروریسم و افراط‌گرایی مبارزه کنند.

منبع: میزان

کد خبر 702478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.