معدن تیتانیوم کهنوج به بهره‌برداری رسید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن تیتانیوم کهنوج که بیش از ۲۵ سال به عنوان یک طرح نیمه‌تمام راکد مانده بود، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، محمدرضا موثقی‌نیا اظهار کرد: معدن تیتانیوم کهنوج که بیش از ۲۵ سال به عنوان یک طرح نیمه‌تمام راکد مانده بود امروز با پیگیری و برنامه‌ریزی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره میزان برداشت اولیه از این معدن، افزود: پیش‌بینی اولیه میزان برداشت از این معدن، سالانه حدود دو میلیون تن سنگ و خاک برای انتقال به کارخانه در حال احداث است.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان اینکه در کارخانه تیتانیوم کهنوج سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن کنسانتره اکسید تیتانیوم تولید خواهد شد، تصریح کرد: کارخانه تیتانیوم کهنوج اولین کارخانه در ایران است که با این ظرفیت می‌تواند کنسانتره تیتانیوم تولید کند.

موثقی‌نیا خاطرنشان کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو به تولید کنسانتره در کارخانه تیتانیوم کهنوج اکتفا نکرده است و در آینده در این کارخانه و با کمک کارشناسان و متخصصان داخلی تجهیزات مربوط به حلقه‌های بعدی تیتانیوم احداث خواهد شد.

کد خبر 702391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.