۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
شناسایی ۴۰۰ باغ در شهر یزد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: بنا بر اعلام سازمان سیما و منظر شهرداری، در حال حاضر در سطح شهر یزد بیش از ۴۰۰ باغ شناسایی و پلاک کوبی شده است که تهیه شناسنامه آنها نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فاطمه زارع اظهار کرد: طرح تهیه شناسنامه باغ‌های سطح شهر در راستای اجرای ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها آغاز شده است،

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی باغات سطح شهر به منظور جلوگیری از تخریب آن دانست و افزود: طی این فرآیند پس از شناسایی باغ‌ها با استفاده تصاویر هوایی، کد نوسازی استخراج شده و پلاک‌کوبی صورت می‌گیرد و سپس موارد به پیمانکار تهیه شناسنامه باغ‌ها تحویل و عملیات آمار برداری طبق فرم تهیه شده با حکم قضائی انجام و پس از بررسی فرم‌های تکمیلی توسط واحدهای مربوطه، موارد جهت اقدامات بعدی به سازمان فاوا ارسال می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد از تشکیل کارگروه صیانت از باغ‌ها در راستای حفظ و صیانت از باغ‌های سطح شهر خبر داد و اضافه کرد: بر اساس قانون، شهرداری موظف است برای باغ‌ها شناسنامه تهیه کند تا تعداد باغ‌ها و نوع گونه‌های درختان موجود در آن مشخص باشد؛ ضمن اینکه با وجود شناسنامه برای باغ‌ها می‌توان، تخریب کنندگان آنها را مشخص و برخورد قانونی کرد.

زارع خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود با توجه به قیمت‌های نجومی زمین و ملک، برای مالک کاملاً مقرون به صرفه است که درختان باغ خود را قطع و جریمه آن را بپردازد تا در آن زمین به ساخت و ساز بپردازد ولیکن شهر یزد در حال حاضر نیاز به هوای پاک و فضای سبز دارد.

وی گفت: تخریب باغ‌ها و مزارع کشاورزی و ساخت آپارتمان، واقعیت تلخی است که نتیجه آن از بین رفتن فضای سبز و باغ‌های حاصل خیز سرسبز یکی پس از دیگری است. قرار است بعد از شناسایی باغ‌ها، برخی از آنها توسط شهرداری خریداری شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

کد خبر 702388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.