هزینه کرد ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری یزد در راستای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در آینده

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری یزد گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان در زمینه مدیریت بحران در شهرداری یزد هزینه شده است همچنین تا پایان سال ۵۰ میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های مورد نیاز و کاهش ریسک‌های موجود هزینه خواهد شد.

سیدمحمد میرجلیلی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در طی یک سال گذشته با کمک دولت و اعتبارات داخلی شهرداری نزدیک به ۲۷ میلیارد تومان در زمینه سیل‌بندها و افزایش حجم ذخیره سیل بندها و ایجاد سرریز در آن هزینه شده است.

وی گفت: در حاضر دو سیل‌بند در بالا دست شهر در منطقه پارک کوهستان با پیشرفت ۱۰۰ درصدی و بالای ۹۰ درصدی و سیل‌بند دیگری در محدوده استخر طلاییه با یک مخزن به حجم ۳۰۰ هزار متر مکعبی ایجاد شده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری یزد ادامه داد: این مخزن پیش از این هدایت‌کننده آب سیل بود اما در حال حاضر امکان نگهداری آب را داشته و سرریز آب را به سمت مخزن پایین دست هدایت می‌کند.

میرجلیلی اضافه کرد: مجموعاً در قسمت بالادست مجموعه پارک علم و فناوری و استخر طلاییه حدود ۹۰۰ هزار مترمکعب مخزن و در سمت بالادست پارک کوهستان نیز در حال حاضر ۴۰۰ هزار متر مکعب مخزن احداث شده است که در آینده به حجم این مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعب اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون با احتساب اجرای سیل‌بندها در شهر یزد، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در زمینه مدیریت بحران توسط شهرداری هزینه شده است که با توجه به پروژه‌های در دست اقدام و آنچه که در آینده مورد نیاز خواهد بود تا پایان سال ۵۰ میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری یزد خاطرنشان کرد: مجموعاً با اجرای این پروژه‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال هزینه خواهد شد و ریسک‌های موجود در منطقه به حداقل ممکن خواهد رسید.

جلیلی عنوان کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی نیاز است به جهت هدایت سرریزهای احتمالی ناشی از بارندگی‌های شدیدتر از دوره‌های بازگشت همچنین هدایت آب به صورت امن به داخل شهر در پایین دست سیل‌بند، مسیل‌هایی به سمت مسیل مرکزی و بیرون شهر ایجاد شود که این امر در برنامه‌ریزی بلند مدت شهرداری و دستگاه‌های مسئول قرار دارد.

کد خبر 702361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.