امضای تفاهم‌نامه ایران و چین برای ساخت ورزشگاه جدید در تهران + فیلم

با برگزاری نشستی، ایران و چین برای ساخت یک مجموعه ورزشی لوکس در تهران، تفاهم‌نامه‌ها را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تفاهم‌نامه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی پایتخت امروز در حضور وزیر ورزش و جوانان امضا شد. از ساعت ۱۶ امروز (سه‌شنبه) جلسه وزیر ورزش و جوانان با مدیرعامل شرکت چینی IPPR در ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایران و شرکت IPPR در زمینه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی در تهران به امضای طرفین رسید.

مهیار عسگریان، رئیس شرکت توسعه، محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، شروین اسبقیان، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم حضور داشتند.

شن گانگ، مدیرعامل شرکت IPPR پس از امضای این توافقنامه اظهار داشت: بسیار خرسندیم از حضور در این جمع. از طرف شرکت دولتی IPPR افتخار حضور در این جمع و همکاری را داریم. این شرکت در حوزه ورزش پروژه‌ای بین‌المللی بزرگی را در کشور چین مثل ورزشگاه المپیک پکن، ورزشگاه المپیک زمستانی ورزشگاه چنگدو برای مسابقات دانشگاهی و ورزشگاه شهر هانگژو طراحی کرده است.

وی افزود: در سطح بین‌المللی هم می‌توان به ورزشگاه تاشکند برای میزبانی المپیک جوانان در سال ۲۰۲۵ اشاره کرد. همچنین ورزشگاه بین المللی بلاروس و کامبوج از دیگر پروژه‌های ما است. این شرکت با بیش از ۳۵۰۰ نفر پرسنل در زمینه‌های مشاوره و مدیریت پروژه شرکت می‌کند. بسیار برای ما جای افتخار دارد در این پروژه استراتژیک مشارکت می‌کنیم و از طرف دولت ایران به چین و مجموعه ما اعتماد شده است.

گانگ عنوان کرد: قطعاً شرکت در طول پروژه از توان داخلی برای کمک در طراحی و ساخت پروژه بهره مند می‌شویم. تاکنون بخشی از کارهای زودهنگام را در مورد این پروژه مثل مطالعات زمین‌شناسی منطقه مورد نظر برای ساخت پروژه انجام داده‌ایم. برای برنامه‌ریزی و طراحی پروژه نیز اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: درخصوص طراحی علاوه بر لحاظ استاندارها تاکید ما بر استفاده از تکنولوژی‌های برتر و سبز است. قطعاً از توان پیمانکاران برای بومی سازی، اجرا و انعکاس فرهنگ ایرانی‌ها استفاده می‌کند. بسیار مفتخر هستیم از همراهی و اعتماد کارفرمای محترم در وزارت ورزش و جوانان ایران استفاده کنیم‌.

در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران، رئیس‌جمهور به منظور رفع نیازهای ورزش جوانان دستور داد «ورزشگاه آبرومند و در شأن و منزلت قهرمانان ملی» در تهران احداث شود. در پی این دستور مقدمات این کار انجام شده و قرار است با امضای تفاهم‌نامه میان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و شرکت IPPR، این کار وارد مرحله جدیدتری شود.

کد خبر 702360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.