باید از بنیادهای برکت و علوی برای رونق صنایع دستی کمک بگیریم

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: امروز باید با تولید محتوا، ارتباط و تعامل با دستگاه‌های متعدد در راستای رونق صنایع دستی و کمک به هنرمندان گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مریم جلالی ظهر امروز _ سه‌شنبه شانزدهم آبان _ در نشست با معاونان صنایع دستی استان‌ها که در فرهنگستان هنر برگزار شد، اظهار کرد: استان‌ها باید پیوست صنایع دستی با گردشگری و میراث فرهنگی را در هر حوزه‌ای مشخص کنند. شهر جهانی میبد که شهر جهانی زیلو است مصداق اهمیت شهرهای جهانی بوده و می‌توانید این موضوع را مطالبه کنید که چرا در کنار صنعت پتروشیمی جایگاه نداریم.

وی با بیان اینکه به بازارچه‌های صنایع دستی به عنوان کلیشه نگاه نکنید، تصریح کرد: به محل عرضه و فروش و تولید فکر کنید و محل‌هایی که می‌شود صنایع دستی را عرضه کرد، پیدا کنید.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان که باید تشکل‌ها و اتحادیه‌ها پای کار بیایند، گفت: همه باید به صنایع دستی‌های دیگر شهرها فکر کنیم تا بتوانیم در هر استان یک ایران کوچک داشته باشیم.

جلالی با بیان اینکه باید از بنیادهای برکت و علوی و سایر بنیادهای مشابه که ظرفیت‌های بالایی دارند برای رونق صنایع دستی کمک بگیریم، تصریح کرد: بسیاری از فعالان این حوزه لیستی از برندهای استان خود را استحصال کنند این فعالان هیچ‌گونه استفاده‌ای از ظرفیت‌های دولتی نداشته‌اند همه در عین حال فعال هستند.

وی خطاب به معاونان صنایع دستی استان‌ها با اشاره به اینکه باید در مقابل هر خبری کنشگر عمل کنید، گفت: باید به دنبال کشف و استفاده از ظرفیت‌های متعدد باشید و کنشگر و مطالبه‌گر رابطه خود را تعریف کنید.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با تاکید بر اینکه صنایع دستی قبلاً یک دوره باشکوه داشته باشد، اما در حال حاضر در این وضعیت نیستیم، گفت: امروز باید با تولید محتوا، ارتباط و تعامل با دستگاه‌های متعدد در راستای رونق صنایع دستی و کمک به هنرمندان گام برداریم.

جلالی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه صنایع دستی فعال کنید، گفت: باید با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط گرفته و مشکلات و دغدغه‌ها را در این حوزه تعریف و به دنبال راه چاره در این باره باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص جشنواره فجر هم باید کنشگر باشید، گفت: یکی از بخش‌های آن را به عهده بگیرید و آن را براساس ظرفیت‌های استان خود انجام دهید.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به ثبت جهانی نساجی سنتی کاشان، اظهار کرد: جشن جهانی کاشان را داشتیم، جشن‌های دیگر جهانی هم داریم اما مسئله این است که وقتی جهانی می‌شویم باید جهانی هم فکر کنیم.

کد خبر 702355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.