لزوم انتقال تجارب موفق شهرداران ایرانی عضو مجمع شهرداران آسیایی

رئیس سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه گفت : بایستی تجارب موفق شهرداران ایرانی عضو مجمع شهرداران آسیایی در قالب رویداد منتقل شود، چرا که این مهم می‌تواند در تصمیم‌گیری حوزه‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و مدیریت شهری تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عابدین محمودی امروز _شانزدهم آبان_ در جلسه هماهنگی مجمع شهرداران آسیایی اظهار کرد: برای همکاری هر چه بیشتر و کمک اجرایی به دبیرخانه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرداری کرمانشاه در حوزه‌های فناوری، نوآوری و هوشمندسازی، حوزه‌های گردشگری و توریسم، اقتصاد شهری و ظرفیت‌های بکر سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ظرفیت‌های فرهنگی، جشن‌های سنتی و مناسبتی و دیگر ظرفیت‌های شهر کرمانشاه در قالب برپایی رویداد، اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی افزود: بایستی تجارب موفق شهرداران ایرانی عضو مجمع شهرداران آسیایی در قالب رویداد منتقل شود، چرا که این مهم می‌تواند در تصمیم‌گیری حوزه‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و مدیریت شهری تأثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: به منظور تبادل دانش و تجربیات و تسهیل توسعه شهری، بلافاصله با تدبیر شهردار کرمانشاه، اقدامات لازم برای تمدید عضویت شهرداری کرمانشاه در این مجمع انجام شد که قطعاً عضویت شهرداری کرمانشاه در این مجامع باعث معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های بالای فرهنگی و اقتصادی این شهر و رشد و توسعه شهر خواهد شد.

ظرفیت‌ها، تجربیات و راه‌حل‌های شهرها به اشتراک گذاشته شود

همچنین در این نشست لیلی ییون مدیر دیپلماسی شهری و امور اعضا مجمع شهرداران آسیایی اظهار کرد: شهرها باید به نقش خود در روند تغییرات جهان پی ببرند و دست به دست هم دهند تا تغییرات واقعی را به نفع شهروندان ایجاد کنند.

وی افزود: در این راستا مناطقی مانند اوراسیا، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین نقش مهمی دارند و قدرت‌های در حال ظهور و ایده‌های درخشنده از این مناطق باید مسئولیت همکاری با یکدیگر را بر عهده بگیرند تا ظرفیت‌ها، تجربیات و راه‌حل‌های آن‌ها به اشتراک گذاشته شود و به طور مشترک برای ارتقای عملکردشان استفاده شود.

مدیر دیپلماسی شهری مجمع شهرداران آسیایی گفت: در این راستا، سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند نقش واسطه‌ای مهمی برای اتصال شهرها ایفا کنند و زمینه همکاری آن‌ها را هموار کنند. البته دستیابی به این هدف، نیاز به کمک و مشارکت شهرها نیز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ تعداد ۱۹ شهر از ایران به همراه شهرهایی از کشورهای افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، چین، قطر، امارات، هند، اندونزی، عراق، ژاپن، کویت، قرقیزستان، لبنان، مالزی، عمان، مغولستان، پاکستان، فلسطین، فیلیپین، روسیه، سنگاپور، کره جنوبی، سریلانکا، سوریه، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، و ویتنام عضو مجمع شهرداران آسیایی هستند.

کد خبر 702317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.