هنر و هنرمند در خط حمایت از مظلومان فلسطین

به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و با هدف حمایت از مردم بی‌دفاع غزه، رویداد هنری «من القدس الی القدس» در صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، رویداد هنری «من القدس الی القدس» با هدف حمایت از مردم بی‌دفاع غزه و به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، برگزار شد.

در این رویداد ۱۴ تن از هنرمندان برجسته تجسمی کشور آثار هنری خود را با موضوع فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی خلق و در در صحن قدس حرم مطهر رضوی به نمایش گذاشتند.

هنرمندان شاخص و برجسته‌ای از جمله مسعود نجابتی، حسن روح‌الامین، علی بحرینی، علیرضا خالقی، عباس برزگر گنجی، احمد منصوب، مهدی میری، محمدعلی نادری، محسن اسدی، حمید قربان‌پور، مهدی امینی، سعید خاتمی، احمد پژمان و مهدی انفرادی در این رویداد بزرگ حضور داشتند.

ظرفیت هنر برای هم‌صدایی با فلسطین

محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در حاشیه افتتاحیه رویداد هنری «من القدس الی القدس» گفت: این رویداد هنری و رسانه‌ای حاوی این پیام است که هنرمندان انقلابی پای کار حمایت از مظلومان به ویژه مردم مظلوم فلسطین هستند و ظرفیت‌های خود را برای هم‌صدایی با آن‌ها پای کار می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه در کنار این تلاش هنرمندانه، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای پوشش رسانه‌ای و بازنشر تولیدات این رویداد شده است تا آن را در ابعاد بین‌المللی انعکاس دهیم و از این طریق نیز حامی مردم غزه باشیم، افزود: هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد، آثاری را در رشته‌های نقاشی و نگارگری با محوریت همبستگی با جبهه مقاومت اسلامی تولید خواهند کرد و در پایان رویداد، این آثار در قالب‌های مختلف مورد استفاده و بازنشر قرار می‌گیرند.

مسعود نجابتی، طراح و هنرمند مطرح کشور درباره این رویداد گفت: علاوه بر تکلیف مسلمانی، شوق همراهی با مردم غزه، دلیل حضور من در این است و امیدوارم این تلاش، تأثیرگذار باشد.

این هنرمند درباره اثری که در این رویداد خلق کرده اظهار کرد: طرحی که در این رویداد به تصویر کشیدم در واقع بخشی از (آیه ۱۱۴ سوره بقره) است که در آن خداوند نصرت مؤمنین را وعده داده و فرموده‌اند «آگاه باشید، یاریِ خدا نزدیک است. همین آیه مبنای کار من قرار گرفته است و امید داریم که این شرایط سخت، ناگوار و تلخی که ما شاهد آن در فلسطین هستیم، منجر به پیروزی شود و ان‌شاء‌الله مردم غزه نتیجه صبر و مقاومتشان را ببینند.

هنر و هنرمند در خط حمایت از مظلومان فلسطین

کد خبر 702221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.