زمان بندی انتقال سهام عدالت متوفیان + سامانه و آخرین مهلت ۱۴۰۲

زمان بندی انتقال سهام عدالت متوفیان اعلام شده است که براساس آن وراث متوفین سال های مختلف میتوانند برای آغاز فرایند اقدام کنند، همچنین به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث رایگان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وراث متوفیان سال ۱۳۸۴ و قبل از آن در تاریخ ۱۵ آبان، متوفیان سال ۸۵ در تاریخ ۲۷ آبان، سال ۸۶ و ۸۷ در تاریخ ۱۱ آذر، سال ۸۸ و ۸۹ در تاریخ ۲۵ آذر، سال ۹۰ و ۹۱ در تاریخ ۹ دی، سال ۹۲ و ۹۳ در تاریخ ۲۳ دی، سال ۹۴ و ۹۵ در تاریخ ۷ بهمن، سال ۹۶ و ۹۷ در تاریخ ۲۱ بهمن، سال ۹۸ و ۹۹ در تاریخ ۵ اسفند، سال ۱۴۰۰ و به بعد در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۲ لازم است با مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir نسبت به تعیین وضعیت زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث اقدام کنند.

زمان بندی انتقال سهام عدالت متوفیان + سامانه و آخرین مهلت ۱۴۰۲

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث رایگان شد

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: سهام عدالت تقریباً یک جمعیت ۵۰ میلیون نفری را شامل می‌شود که در این مدت ۱۷ سال یک عده‌ای فوت کردند. دستگاه‌های مختلف به سازمان کمک کردند تا به صورت الکترونیک بتوان آن‌ها را به وراث بدون هیچ کارمزدی انتقال داد فقط نیاز است یکی از وراث با مدارک لازم به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کند.

فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث

متقاضی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث می‌بایست پس از ورود به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه به نشانی ( https://ddn.csdiran.ir) در ابتدا با وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی در بخش «استعلام نوبت پرونده قهری» در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان، نسبت به این موضوع که آیا زمان تشکیل پرونده متوفی فرارسیده است یا خیر اطلاع حاصل کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، در صورت تأیید زمان تشکیل پرونده، متقاضی باید با مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاری‌های منتخب نسبت به ارائه مدارک زیر اقدام کند:

۱- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

۲- اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد.)

۳- اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند «ب» ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است.)

۴- در صورتی‌که متوفی دارای وصیت‎نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت‌نامه نیز ضروری است.

کد خبر 702209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Farzad IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    سودسهام عدالت چرا برایم واریز نمیشه یارانه سرپرست هستم ولی خبری اصلن ازسهام نه خودم نه فرزندانم چیزی بحساب نمیاد پیگیری کنید ممنونم
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      یا سجام انجام ندادید یا اگر انجام دادید با شماره 1569 تماس بگیرید و 0 رو بزنید
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    از من محضر 460هزار تومان گرفت این کجاش رایگان است
  • احسان IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    رایگان‌‌کجابودمن‌امروزثبت‌نامش‌روازپست‌بانک‌انجام‌دادم‌ 450هزارازم‌‌گرفتن