به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، سیفالله رضایی امروز _سهشنبه شانزدهم آبان_ در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج که با محوریت تعامل و همکاری آموزش و پرورش و شهرداری در بحث آموزش شهروندی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در فرآیند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال پیدا میکند، تنها معلومات و مهارتهای معلم نیست، بلکه ترکیبی از صفات، خُلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل میشود به همین دلیل جایگاه یک معلم بسیار والا است.
وی با تاکید بر تعامل بیشتر آموزش و پرورش با مجموعه مدیریت شهری افزود: آموزش و پرورش میتواند با آموزشهای شهروندی به دانشآموزان در راستای حفظ و صیانت از اموال عمومی شهر، به مدیریت شهری کمک کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: آموزشهای شهروندی از مباحث مهمی است که نیازمند تعامل دوسویه آموزش و پرورش با مجموعه مدیریت شهری است که باید در این زمینه برنامههای منسجم و مدونی تدوین شود.
وی مدارس را بستر فرهنگسازی قوانین اجتماعی دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش و مدارس نقش تأثیرگذاری در فرهنگسازی شهری دارند و باید در این مورد نقش خود را بهخوبی ایفا کنند.
رضایی با اشاره به بعضی اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری سنندج در راستای اجرای فعالیتهای فرهنگی، آموزشی همچون تقدیر از برگزیدگان علمی و رفع نواقص عمرانی مدارس بر استمرار همکاریها بهمنظور پیشبرد اهداف و رسالتهای اجتماعی شهرداری تأکید کرد.
وی همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش را نقطه عطفی در راستای توسعه فرهنگ شهروندی دانست و افزود: آموزش و انتقال الگوی صحیح شهروندی از دوران کودکی در مدارس باعث نهادینه شدن فرهنگ و تکالیف شهروندی در بزرگسالی میشود.
نظر شما