طرح روستاهای سبز در آستارا اجرا می‌شود

فرماندار آستارا گفت: طرح روستاهای سبز با هدف کاهش تولید پسماند، تفکیک زباله از مبدا و دفن بهداشتی زباله‌تر در سطح این شهرستان به زودی اجرا خواهد شد.

محمدرضا شهاب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس آمار روزانه حدود ۱۱۰ تن زباله در شهر آستارا، ۲۵ تن زباله در شهر لوندویل، ۲۴ تن زباله در بخش مرکزی و هفت بخش لوندویل تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه برای رفع معضل پسماند جلسه هفتگی در آستارا برگزار می‌شود، افزود: دو موضوع کاهش زباله و تفکیک زباله از مبدا در شهرستان آستارا با جدیت در دستور کار قرار دارد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه در حوزه روستایی باید به سمت ایجاد روستاهای سبز حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: اغلب خانه‌های روستایی دارای حیاط و باغچه هستند، بنابراین می‌توان به منظور کاهش پسماند، با ایجاد یک گودال کوچک در حیاط منزل، پسماند تر را دفن کرد.

شهاب‌زاده با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا در آستارا تا سال ۱۴۰۰ توسط یک شرکت انجام می‌شد که پس اتمام قرارداد پیمانکار، این طرح متوقف شد، تصریح کرد: شهرداری‌های آستارا و لوندویل موظف شدند طرح تفکیک زباله از مبدا را با انتخاب پیمانکار واجد شرایط از طریق فرایند قانونی اجرا کنند.

وی با بیان اینکه پیگیری و نظارت بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاها جز وظایف بخشداری‌ها است، افزود: جمع‌آوری سطل‌های زباله از روستاها در دستور کار قرار دارد، کاهش تولید زباله و ساماندهی و نحوه دفن بهداشتی پسماند دو موضوع بسیار مهمی است که در شهرستان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار آستارا گفت: دفن گاه زباله ۱۷ هکتاری داداش‌آباد وضعیت بسیار نامناسبی دارد، فرایند برگزاری آگهی مناقصه عمومی برای انتخاب شرکت پیمانکاری به منظور ساماندهی پسماند و زباله‌های انباشته شده در محل دفن، توسط شهرداری آستارا در دست انجام است.

وی اضافه کرد: تا زمان انتخاب پیمانکار ساماندهی دفن گاه زباله توسط شهرداری آستارا انجام می‌شود.

کد خبر 702114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.