نظارت بر اجرای ماموریت‌های پلیس مطابق با موازین شرعی

رئیس عقیدتی، سیاسی انتظامی استان کرمانشاه یکی از ماموریت‌های سازمان عقیدتی سیاسی نیروی فراجا را نظارت بر اجرای ماموریت‌های پلیس مطابق با موازین شرعی بیان کرد و گفت: نمونه این نظارت را در اغتشاشات سال گذشته دیدیم که پلیس تمام تلاش خود را به کار گرفت که جان و اموال مردم در اغتشاشات دچار آسیب نشود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام علیرضا کماسی رئیس عقیدتی سیاسی فراجا استان کرمانشاه امروز _دوشنبه، پانزدهم آبان‌ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره ناکام ماندن فتنه‌های دشمنان اظهار کرد: پلیس ارزشی و مکتبی ما موجب شده دشمنان نتوانند نقشه‌های شوم خود را در این آب و خاک عملی کنند.

وی با اشاره به تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: وجود این سازمان در نیروهای مسلح که از ابتکارات امام راحل (ره) به شمار می‌رود، در جهان بی‌نظیر است، امام (ره) همواره نیروهای مسلح را از جهت‌گیری‌ های سیاسی نهی کرده، اما بر لزوم داشتن بینش سیاسی آن‌ها همواره تاکید داشت و سازمان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح هم با همین هدف آغاز به کار کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم این سازمان روشنگری و تبیین حقایق و مسائل سیاسی روز در میان نیروهای مسلح و خانواده‌های آن‌هاست که در جنگ ترکیبیِ امروز دشمن یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی گفت: امروز اگر دشمن در تمام فتنه‌های خود ناموفق است، به دلیل آن است که پلیس ما ارزشی و مکتبی و قرآنی است و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

کماسی افزود: امروز نیروهای مسلح ما نه تنها در میدان نبرد با فتنه‌ها حضور فعال دارند، بلکه در رفع مشکلات اجتماعی و حوادث و … هم پای کار می‌آیند که نمونه‌های آن را در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان در نقاط مختلف کشور بارها مشاهده کرده‌ایم.

وی گفت: دغدغه امروز نیروهای مسلح ما خدمت‌رسانی به مردم و حراست از امنیت و آرامش آن‌هاست و به خوبی از عهده این مأموریت خطیر برآمده‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از کار سازمان عقیدتی سیاسی نیروهای فراجا نظارت بر اجرای مأموریت‌های پلیس مطابق با موازین شرعی است، گفت: نمونه این نظارت را در اغتشاشات سال گذشته دیدیم که پلیس تمام تلاش خود را به کار گرفت که جان و اموال مردم در اغتشاشات دچار آسیب نشود.

وی گفت: پلیس ارزشی ما برای انجام این مأموریت‌های خطیر شهدایی را هم تقدیم کرد تا جان و مال مردم آسیب نبیند.

کماسی به شهادت یکی از مأموران پلیس کرمانشاه در دو روز گذشته اشاره و تصریح کرد: پلیس در طول سال برای خدمات‌رسانی به مردم شهید می‌دهد و به تازگی هم یکی از نیروهای ارزشی پلیس استان در درگیری با یک سارق مسلح جان خود را از دست داده و به درجه رفیع شهادت رسید.

به گفته وی بخش دیگر مأموریت‌های عقیدتی سیاسی برگزاری کلاس‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های زیارتی برای خانواده کارکنان نیروهای مسلح است.

وی در ادامه با تقدیر از رسانه‌ها گفت: امروز اهالی رسانه افسران جنگ نابرابری هستند که دشمن به راه انداخته، جنگ ترکیبی که باید بسیار هوشمندانه با آن مقابله کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان کرمانشاه گفت: دشمن امروز به دنبال منحرف کردن اذهان جامعه از طریق فضای مجازی است و در چنین شرایطی رسالت سنگینی بر دوش رسانه در جهت آگاه سازی مردم قرار دارد

وی گفت: طرح هر کلانتری یک روحانی به عنوان مشاوران مذهبی در این استان هم اکنون در حال اجرا است و هم‌اکنون در شهر کرمانشاه آغاز شده و در تمام ۱۷ کلانتری این شهر روحانیون مستقر شده‌اند و در سایر کلانتری‌های شهرستان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

کماسی گفت: استقرار روحانیون در کلانتری‌ها به عنوان مشاور مذهبی و دینی یکی از برنامه‌های تحولی سازمان عقیدتی سیاسی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی، انقلابی و آموزش برخورد حکیمانه پلیس با مردم است.

وی گفت: استقرار روحانی در کلانتری‌ها و ارائه خدمات فکری دینی و مشاوره‌ای به کارکنان و عموم مردم یکی از اقدامات مؤثر در راستای تربیت پلیس تراز انقلاب اسلامی است و این روحانیون همچنین در تعامل با روحانیون مساجد، آسیب‌های اجتماعی محلات مختلف را احصاء و در زمینه رفع آن با همیاری پلیس اقدام خواهند کرد

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان کرمانشاه اجرای برنامه‌های آموزشی، تشریح و تبیین بیانات مقام رهبری، هدایت سیاسی، برنامه‌ریزی تبلیغی در داخل فراجا و اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف خانواده بزرگ فراجا را از جمله مأموریت‌های این مجموعه بیان و اضافه کرد: بر همین مبنا تاکنون چندین دوره مسابقات قرآنی، تربیت تعالی کارکنان، اعزام کارکنان همراه با خانواده به مشهد مقدس و عتبات عالیات، جلسات ویژه آموزشی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده در استان اجرا شده است.

وی توجه به آموزه‌های دینی و اسلامی را یکی دیگر از محورهای اصلی برنامه‌های عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی دانست و ادامه داد: بر همین اساس همه ساله از حافظان و قاریان ممتاز قرآنی تجلیل می‌شود ضمن آنکه برنامه چهارشنبه‌ها با قرآن در این نیرو هر هفته اجرا می‌شود.

کماسی، تمرکز بر تغییر رفتار کارکنان را یکی دیگر از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی عقیدتی سیاسی فراجا برشمرد و با اشاره به اینکه در این راستا دوره‌های مختلف تربیت و تعالی کارکنان پایور اجرا می‌شود، یادآور شد: امر به معروف، رفتار حکیمانه پلیس، مشاوره خانوادگی، آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی جزو متون اصلی این دوره‌های آموزشی است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ کاروان خانواده‌های نیروهای انتظامی کرمانشاه به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

کد خبر 702095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.