رفع مشکلات آب‌گرفتگی نقاط بحرانی شهر رودسر

شهردار رودسر گفت: طی دو سال گذشته با عملیات لوله‌گذاری و اجرای طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، مشکل آب‌گرفتگی بسیاری از نقاط بحرانی شهر رفع شده است.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رودسر با داشتن رودخانه وحشی کیارود، از لحاظ توپوگرافی در منطقه‌ای واقع شده که با بارش شدید باران و طغیان رودخانه، آب‌گرفتگی پدیده رایج و غالب در این شهر است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با عملیات لوله‌گذاری و اجرای طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، مشکل آب‌گرفتگی بسیاری از نقاط بحرانی شهر از جمله خیابان‌های شهید علیزاده و انقلاب، ورودی جنوبی شهرک شهید انصاری بعد از پل ۷۲ تن و گسکرمحله رفع شده است.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: گابیون‌بندی رودخانه کیارود در صیدرمحله و ۷۲ تن و رودخانه شیرارود در سر پل شرقی سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان اجرا و معضل آب‌گرفتگی این مناطق رفع شده است.

صفایی تصریح کرد: گسکرمحله به عنوان یکی از شریان‌های اصلی و پرتردد شهر رودسر در زمان بارش شدید باران با مشکل آب‌گرفتگی و ترافیک مواجه می‌شد که اجرای لوله‌گذاری طرح جمع‌آوری و هدایت سطحی به طول ۴۰۰ متر، با اعتباری حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هفته گذشته به اتمام رسید و این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.

وی با بیان اینکه در بخش بافت روستایی الحاقی به شهر به خصوص احمدآباد با معضل جدی آب‌گرفتگی مواجه هستیم، اضافه کرد: به دلیل همکاری نکردن و ممانعت برخی از ساکنان احمدآباد اجرای طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و عملیات لوله‌گذاری در این منطقه متوقف شده است.

شهردار رودسر گفت: طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی منطقه احمدآباد پروژه بزرگی است و تنها با اجرای لوله گذاری با لوله‌های کاروگیت ۱۲۰۰ مشکل آب‌گرفتگی این منطقه رفع می‌شود، بنابراین از ساکنان آن انتظار داریم در اجرای این طرح با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 702086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.