سپاهان ۹- آلمالیق ۰/ بغض طلایی با برد تاریخی ترکید!

تیم فوتبال سپاهان در دیداری هیجان انگیز بردی تاریخی برابر نماینده ازبکستان کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم گروه C لیگ قهرمانان آسیا، امشب _دوشنبه، پانزدهم آبان‌ماه_ از ساعت ۲۱:۳۰ تیم‌های سپاهان و آلمالیق ازبکستان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار شگفت انگیز با پیروزی عجیب ۹ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته چهارم گروه C لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های سپاهان ایران و آلمالیق ازبکستان

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر: ۴۷۲۱ نفر

گل‌ها: فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸)، رضا اسدی (دقیقه ۵۹)، محمد جواد حسین نژاد (دقایق ۶۰ و ۳+۹۰)، محمد قربانی (دقیقه ۶۲)، رامین رضاییان (دقیقه ۷۱)، عیسی آل کثیر (دقایق ۷۹ و ۸۷)، شهریار مغانلو (دقیقه ۸۲) برای سپاهان

اخطار: بختیورجون (دقیقه ۳۷) از آلمالیق

اخراج: کومیلوف (دقیقه ۶۶) از آلمالیق

سپاهان: پیام نیازمند، هادی محمدی، محمد دانشگر، میلاد زکی پور (۷۰- آریا یوسفی)، رامین رضائیان، محمد قربانی، محمد کریمی (۷۰- برایان دابو)، احسان پهلوان (۸۱- ارشیا سرشوق)، محمد جواد حسین نژاد، فرشاد احمدزاده (۸۱- شهریار مغانلو) و رضا اسدی (۷۰- عیسی آل کثیر)

سرمربی: خوزه مورایس

آلمالیق: ارگاشف، کومیلوف، رحمانوف، کاسیموف (۸۶- اماتوف)، احمدالیف، گیوسوف (۷۲- اومیرزاکوف)، تورسونوف (۴۶- رستموف)، بختیورجون، حسنوف (۸۸- بشریدینوف)، بوسینوف و بواکیه (۷۲- دنیسوف)

سرمربی: میرجلال کاسیموف

داور: کیم جونگ هیوک (کره جنوبی)

شرح بازی:

سپاهان که برای زنده نگه داشتن امیدهای صعود خود به چیزی جز پیروی در دیدار برابر آلمالیق نیاز نداشت بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق نخست بازی با حملات انتحاری قصد ضربه زدن به آلمالیق را داشت. این اتفاق رخ داد و در دقیقه ۸ روی یک پرتاب اوت بلند این فرشاد احمدزاده بود که گل نخست بازی را به ثمر رساند. او که پس از این گل به سمت نیمکت سپاهان رفت و نیلسون جونیور، مدافع مورد غضب هواداران و باشگاه را در آغوض گرفت دو دقیقه بعد نیز روی همکاری با حسین نژاد گل دوم را به ثمر رساند اما لحظاتی بعد VAR با تشخیص خطای هند حسین نژاد در محوطه جریمه آلمالیق، گل او را رد کرد. سپاهان که تا قبل از این اتفاق سوار بر بازی بود و حملات خوبی روی دروازه مهمان خود انجام می داد پس از رد شدن گل دوم به نوعی از عطش گلزنی افتاد تا ادامه بازی متعادل دنبال شود و سپاهانی که به نظر می رسید گل های بیشتری در نیمه نخست به ثمر برساند، در پایان نیمه با همان یک گل برتری بازی را به پایان رساند.

سپاهان که در نیمه نخست تنها یک گل به ثمر رسانده بود در نیمه دوم بازی را تهاجمی و طوفانی آغاز کرد. سپاهان نیمه دوم کاملاً متفاوت از نیمه نخست بود و شاگردان مورایس پس از گذشت نزدیک به یک ربع از شروع نیمه دوم گلزنی های خود را آغاز کردند، پس از اینکه باز هم گل سپاهان که این بار توسط حسین نژاد به ثمر رسید توسط VAR مردود اعلام شد، در ادامه جشنواره گل سپاهان آغاز شد، ابتدا رضا اسدی و سپس حسین نژاد و قربانی گل های دوم تا چهارم سپاهان را به ثمر رساندند اما بعد از گل چهارم و در دقیقه ۶۶ اتفاق مهم اخراج مستقیم بازیکن آلمالیق بود که باعث شد حریف ۱۰ نفره شود و سپاهان راحت تر به بازی ادامه دهد. سپاهان که گویا به دنبال تفاضل گل بود از هیچ موقعیتی نگذشت و با به زمین آمدن بازیکنان تازه نفس تر تازه به تعداد گل های خود افزود، عیسی آل کثیر، شهریار مغانلو، رامین رضاییان و دوباره حسین نژاد بازیکنانی بود که گل های پنجم تا نهم سپاهان را در این دیدار کاملاً یکطرفه به ثمر رساندند تا برتری ۹ بر صفر سپاهان رقم بخورد.

سپاهان با این پیروزی ۷ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بالاتر نسبت به نیروی هوایی عراق، به رتبه دوم جدول گروه C لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۸- سپاهان) - پرتاب اوت بلند زکی پور در محوطه جریمه تیم ازبک با دفع ناقص مدافع آلمالیق همراه شد و در ادامه این احمدزاده بود که با کنترل توپ و ضربه ای بدون معطلی دروازه مهمان را خیلی زود باز کرد.

۰-۲ (دقیقه ۵۹- سپاهان) - توپ ارسالی از سمت چپ با ضربه سر رضا اسدی تبدیل به دومین گل او در این رقابت ها شد.

۰-۳ (دقیقه ۶۰- سپاهان) - حرکت انفرادی حسین نژاد به درون محوطه جریمه آلمالیق در نهایت با شوت آرام او همراه شد اما توپ با تغییر مسیر با برخورد به مدافع آلمالیق تبدیل به گل شد.

۰-۴ (دقیقه ۶۲- سپاهان) - کرنر ارسالی از سمت راست پس از اثری که در تیر اول روی آن گذاشته شد در دهانه دروازه در تیر دوم با ضربه قربانی به گل چهارم طلایی پوشان تبدیل شد.

۰-۵- (دقیقه ۷۱- سپاهان) - اشتباه عجیب دروازه بان آلمالیق باعث شد توپ در مقابل دروازه خالی از دروازه بان به رضاییان برسد تا او با ضربه ای دقیق گل پنجم تیمش را به ثمر برساند.

۰-۶ (دقیقه ۷۹- سپاهان) - آل کثیر که با خطای مدافع آلمالیق در محوطه جریمه حریف سرنگون شده بود خودش ضربه پنالتی را زد تا در لیگ قهرمانان آسیا هم برای سپاهان گلزنی کرده باشد.

۰-۷ (دقیقه ۸۲- سپاهان) - شهریار مغانلو که تازه به زمین آمده بود با شوت آرام دروازه آلمالیق را نشانه گرفت و توپ در حالی که دروازه بان آلمالیق شیرجه نزده بود به داخل دروازه رفت!

۰-۸ (دقیقه ۸۷- سپاهان) - روی یک پاس در عمق و اثر حسین نژاد در بین راه، آل کثیر در موقعیتی تک به تک گل هشتم سپاهان را به ثمر رساند.

۰-۹ (دقیقه ۳+۹۰- سپاهان) - با یک پاس در عرض توپ در ورودی محوطه جریمه آلمالیق به حسین نژاد رسید و او با پشت سر گذاشتن دو سه بازیکن در موقعیتی خوب برای گلزنی قرار گرفت تا با شوت پای چپ گل پایانی سپاهان را در این بازی تاریخی به ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- همکاری احمدزاده با حسین نژاد در محوطه جریمه آلمالیق منجر به موقعیت گلزنی برای احمدزاده شد تا او برای دومین بار در عرض چند دقیقه گل دوم خود و سپاهان را به ثمر برساند اما این گل دقایقی بعد با دخالت VAR و اعلام خطای هند حسین نژاد در محوطه جریمه آلمالیق مردود شد.

دقیقه ۴۰- نفوذ رضاییان از سمت راست محوطه جریمه آلمالیق می توانست با ارسالی خوب تبدیل به گل دوم شود اما ارسال او را مدافعان آلمالیق دور کردند.

دقیقه ۵۷- سپاهان روی نفوذی که از سمت چپ محوطه جریمه آلمالیق داشت دروازه حریف را لحظاتی به توپ بست و در نهایت این حسین نژاد بود که توپ برگشتی را به طاق دروازه حریف چسباند اما باز هم با دخالت VAR داور گل را به دلیل آفساید رد کرد.

دقیقه ۷۶- توپ ارسالی از سمت راست پس از اثری که در بین راه روی آن گذاشته شد در دهانه دروازه با ضربه سر دانشگر به گل تبدیل شد اما در موقعیت آفساید.

اتفاق ویژه:

برد ۹ بر صفر سپاهان برابر آلمالیق بهترین پیروزی یک تیم از غرب آسیا در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا که از سال ۲۰۰۳ با فرمت جدید آغاز شده بود.

بهترین بازیکن:

محمد جواد حسین نژاد در روزی که دو گل به ثمر رساند و روی چند گل دیگر هم تاثیرگذار بود بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 702079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.