استان یزد کمترین نرخ بیکاری مردان در کشور را به نام خود ثبت کرد / کاهش نرخ بیکاری زنان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از کاهش نرخ بیکاری زنان استان در فصل تابستان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین نتایج مرکز آمار ایران، استان یزد با نرخ بیکاری ۲.۹ کمترین نرخ بیکاری مردان را در بین استان‌های کشور را کسب کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان یزد، مجید دهقانی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، استان یزد با نرخ بیکاری ۲.۹ توانست کمترین نرخ بیکاری مردان در کشور را به نام خود ثبت کند.

وی با اشاره به کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری مردان نسبت به فصل قبل، گفت: در دو فصل ابتدایی سال ۱۴۰۲، استان یزد پایین‌ترین نرخ بیکاری مردان را در بین استان‌های کشور داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد گفت: این کاهش نشان از رونق بازار کار در استان بر اساس سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و سرمایه گذاری‌های انجام شده و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی و معدنی راکد در استان طی دو سال اخیر بوده است.

دهقانی‌زاده با ابراز خرسندی از کاهش نرخ بیکاری زنان در فصل تابستان، گفت: در این شاخص نیز با کاهش ۱.۹ درصدی نسبت به فصل بهار به عدد ۱۸.۴ رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه استان یزد جز چهار استان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است، اظهار کرد: این نرخ در مقایسه با میانگین کشور یعنی ۷.۹ درصد، به میزان ۱.۶ درصد کمتر است.

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد با تاکید بر اینکه سیاست اصلی استان در حوزه اشتغال، ایجاد اشتغال بومی است، بیان کرد: تیم مدیریتی استان در تلاش برای ایجاد شغل‌های مناسب دانش‌آموختگان و بانوان استان بوده چرا که احساس می‌کنیم هنوز به جایگاه مناسب در این حوزه نرسیده‌ایم.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه نرخ‌های بیکاری به صورت فصلی، پایدار نیستند و ممکن است در فصول مختلف دچار تغییرات شوند، تصریح کرد: اجرای سند آمایش استان و برنامه تحولی یزدِ نوین می‌تواند منجر به تغییر ریل اقتصادی و تعادل در بازار کار استان شود.

کد خبر 702054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.