انتقال سهام عدالت متوفیان از امروز + سایت و مبلغ سود

پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی، بالاخره سامانه متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد که امروز رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی بالاخره سامانه متوفیان سهام عدالت راه اندازی شد، که امروز قرار است این سامانه رونمایی شود، سامانه‌ای برای انتقال بیش از هفت صد هزار نفر فوت‌شدگان به وراث.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در این زمینه گفته است سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث با نام «میراث» روز دوشنبه پانزدهم آبان‌ماه در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کیش رونمایی می‌شود.

با رونمایی از سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر از وراث متوفیان سهام عدالت بعد از حدود ۱۸ سال برطرف خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، وراث متوفیان سهام عدالت در مرحله نخست این طرح ملی، می‌توانند به شعب منتخب شرکت‌های کارگزاری سراسر کشور مراجعه کنند، وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان‌بندی و تشکیل پرونده باید به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آنشانی ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به رسانه‌های رسمی مراجعه کنند.

در فرآیند انتقال دارایی فوت شدگان از طریق این سامانه سه نهاد با شرکت سپرده گذاری مرکزی همکاری دارند که شامل برخی بانک‌ها، دفاتر کارگذاری و در مراحل بعدی دفاتر پیشخوان قضائی و پیشخوان دولت اضافه خواهند شد.

کافی است یکی از این وراث با در دست داشتن اصل گواهی حصر وراثت و یک‌سری مدارک هویتی خود و بقیه وراث به یکی از شعبه کارگزاری مراجعه کننده، احراز هویت می‌شوند و اطلاعاتش در سامانه ثبت می‌شود.

آن‌طور که مسئولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده‌اند تا پایان سال انتقال سهام سه میلیون و ۷۰۰ هزار فوتی انجام خواهد شد و پس از تقسیم سهام میان وراث، در ابتدای سال آینده سودهای انباشت شده نیز میان وراث تقسیم خواهد شد.

بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که زیرساخت‌های لازم برای تعیین تکلیف انتقال سهام این تعداد متوفی فراهم شده و فردا با رونمایی از سامانه میراث، این طرح ملی وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث

متقاضی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث می‌بایست پس از ورود به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه به نشانی ( https://ddn.csdiran.ir) در ابتدا با وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی در بخش «استعلام نوبت پرونده قهری» در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان، نسبت به این موضوع که آیا زمان تشکیل پرونده متوفی فرارسیده است یا خیر اطلاع حاصل کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، در صورت تأیید زمان تشکیل پرونده، متقاضی باید با مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاری‌های منتخب نسبت به ارائه مدارک زیر اقدام کند:

۱- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

۲- اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد.)

۳- اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند «ب» ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است.)

۴- در صورتی‌که متوفی دارای وصیت‎نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت‌نامه نیز ضروری است.

کد خبر 701921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی شهرکی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    عالی خوب است
  • سمیرا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    سلام وقت بخیر، تمامی مدارک موجود، فقط یکی از وراث باهمه دعواشه وکپی کارت ملی خودش نمیده باید چکار کنم؟