اعزام خبرنگاران به غزه، به کجا رسید؟

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعزام چند گروه رسانه‌ای و مستندساز به مرز اردن در عراق و لبنان برای پوشش اخبار غزه خبر داد و گفت: با رسانه‌های لبنانی نیز در هم‌افزایی بودیم تلاش کردیم که رسانه‌های ایران نقش برجسته‌ای در خلق روایت داشته باشند.

به گزارش ایمنا، فرشاد مهدی‌پور درباره اعزام خبرنگاران به غزه اظهار کرد: از پانزدهم مهر تاکنون تلاش کردیم که رسانه‌های ایران نقش برجسته‌ای در خلق روایت و روایتگری موضوع داشته باشند و این حمیت و هماهنگی در رسانه‌ها نیز وجود داشت.

وی افزود: رسانه‌ها حس می‌کردند که باید از آرمان فلسطین دفاع کنند، اما به موازات آن، رویدادهایی به وجود آمد، تجلیل‌هایی شکل گرفت و اتفاق‌هایی افتاد که ۶ نفر از همکاران ترکیبی از خبرنگاران و مستندسازان در یک مرحله به مرز اردن در عراق رفتند، گروه دوم نیز هم‌اینک در مرز اردن هستند و برای پوشش رسانه‌ای در عراق حضور پیدا کردند، همچنین جمع دیگری هم به لبنان رفته‌اند که شامل ۱۳ نفر از اهالی رسانه می‌شوند.

تقدیم ۶۰ شهید لبنانی در ۴ هفته گذشته

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لبنان، خود در جنگ است و تا امروز، حزب‌الله نزدیک به ۶۰ شهید در ۴ هفته گذشته تقدیم جبهه مقاومت کرده است.

مهدی‌پور با بیان اینکه با رسانه‌های لبنانی در هم‌افزایی هستیم و به جهت این که چه همگرایی در جریان‌سازی این اتفاق به وجود بیاید، گفت‌وگوهایی شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم همراه کشتی‌های امدادی هم که از جانب جمهوری اسلامی برای امدادرسانی کمک‌های مردمی به غزه صورت می‌گیرد، برای مستندسازی این اقدام هم، همکاران رسانه‌ای حضور داشته باشند که بنا به شرایط و اقتضا، تداوم خواهد داشت.

رسانه‌ها درخواست کردند و اعزام شدند

وی درباره این که آیا انتخاب خبرنگاران و رسانه‌ها برای اعزام به صورت گزینشی انجام می‌شود یا خیر، اظهار کرد: این افراد از رسانه‌ها، خبرنگاران و روزنامه‌های اصلی هستند؛ بخشی از رسانه‌ها را شامل می‌شود که خود درخواست داشتند و مکاتباتی برای این کار می‌کردند.

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: علاوه بر این، تعدادی از فعالان رسانه‌ای هم‌اکنون در لبنان حضور دارند و در سرحدات و دیگر مکان‌ها در حال انتشار اخبار هستند.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: تلاش شده است برای رسانه‌هایی که به لبنان رفته‌اند، هماهنگی‌هایی به‌منظور حضور در مرز صورت بگیرد و خودشان هم در آنجا اطلاع‌رسانی کنند.

تاکنون کسی برای پوشش به مرز مصر نرفته است

وی درباره امکان حضور خبرنگاران در گذرگاه رفح گفت: این رسانه‌ها در لبنان هستند که این کشور از شمال با غزه هم‌مرز است؛ اینجا موضوع مصر است که موضوع متفاوتی است و از رسانه‌های ایرانی در مصر یا آن‌سو تا به امروز کسی حضور پیدا نکرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 701877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.