کتیبه‌های گورستان تاریخی یزد مستندنگاری می‌شود

شهردار بافت تاریخی یزد با اشاره به ارزش بالای کتیبه‌های جوی هُرهُر، گفت: کتیبه‌های گورستان تاریخی جوی هُرهُر یزد مستندنگاری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه بافت تاریخی، علیرضا نقوی با اشاره به سفر مژگان اسماعیلی، رئیس پژوهشکده زبان‌شناسی، متون و کتیبه‌ها وزارت میراث فرهنگی به استان یزد و بازدید از مجموعه جوی هرهر اظهار کرد: با توجه به ارزش بالای کتیبه‌های جوی هرهر خوشبختانه مرمت و بازآفرینی این مجموعه آغاز شده است.

وی با تاکید بر ارزشمند بودن هر یک از این کتیبه‌ها و مستندنگاری مجموعه افزود: بحث مستندنگاری و پژوهش‌های آن به صورت تفاهم نامه میان پژوهشکده زبان‌شناسی، متون و کتیبه‌ها وزارت میراث فرهنگی و شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد منعقد خواهد شد.

شهردار بافت تاریخی یزد ادامه داد: طرح بهسازی مجموعه مذهبی، تاریخی فرهنگی جوی هرهر در طی سه فاز اجرایی می‌شود. فاز نخست این طرح از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و قرار است بهسازی رواق‌ها، آشکارسازی قبور و استحکام بخشی دیوارهای اصلی انجام شود.

تقوی اضافه کرد: قرار است با بهره‌گیری از تجربیات گورستان تاریخی تخته فولاد اصفهان، دانشنامه جوی هرهر و معرفی شخصیت‌های مدفون شده در این محل با تولید محتواها و تدوین زندگینامه علما انجام شود.

وی تصریح کرد: شهرداری بافت تاریخی یزد در تلاش است که مجموعه جوی هرهر را با آشکارسازی فضاهای بیرونی خیابان و در اختیار مردم قرار دادن آن به عنوان فضای شهری، آن را به عنوان حلقه اتصال گردشگری معنوی یزد معرفی کند.

کد خبر 701779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.