احداث بیش از ۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون توسعه و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور گفت: طی سه سال گذشته، پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور احداث شده‌ است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد مقبلی روز _ یکشنبه، چهاردهم آبان‌ماه_ در آئین معارفه سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه حمل و نقل موتور محرک اقتصاد هر کشور است، اظهار کرد: به دلیل عدم تکمیل شبکه ریلی و مشکلات موجود در حمل و نقل هوایی، بیش از ۹۵ درصد از حجم حمل و نقل در بخش کالا و مسافر از طریق جاده‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: شکوفایی صنعت در همه ابعاد مدیون کسانی است که در توسعه راه‌های ارتباطی در حال تلاش هستند.

معاون توسعه و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه در کشور ۲۲۰ هزار کیلومتر راه ارتباطی وجود دارد و به عنوان یک سرمایه ملی در حال نقش‌آفرینی است، تصریح کرد: راهداران در سرمای زمستان و گرمای تابستان در جاده‌ها تلاش می‌کنند که مشکلی برای تردد مردم به وجود نیاید.

مقبلی با بیان اینکه سال ۹۵ طبق سرشماری ۹۷ هزار روستای داخل سکنه در کشور داشتیم که از این تعداد ۴۰ هزار روستا بالای بیست خانوار جمعیت دارند و باید ۱۴۵ هزار کیلومتر راه در این روستاها احداث می‌شد، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۴ درصد از راه مورد نیاز در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور احداث شده است‌.

وی با بیان اینکه سال ۹۵ هفت‌هزار ۲۲۲ روستا باقی مانده بود، گفت: در دولت سیزدهم بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی احداث شده است.

کد خبر 701755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.