تامین نیروی کار با مهارت‌آموزی جوانان میسر است

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم مهارت‌آموزی جوانان، گفت: جوانان باید مهارت‌ها را فرا گیرند، چراکه تامین نیروی کار مورد نیاز استان از این طریق میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کرمی امروز_ یکشنبه چهاردهم آبان_ در حاشیه بازدید از اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: آموزش و پرورش باید به سمت آموزش مهارت و مهارت محوری حرکت کند چرا که دانش‌آموزان دارای خلاقیت‌های فراوانی هستند و باید از این ظرفیت دانش‌آموزی استفاده کرد.

وی ادامه داد: هیچ محدودیتی در کسب علم وجود ندارد چراکه خداوند همه چیز را بر اساس حکمت آفریده و شرایطی را فراهم کرده که انسان به همه جا دست پیدا کند و این امر عین عبادت است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش فناوری‌های جدید کسب مهارت اهمیت بسیاری دارد چرا که باید بتوانیم این فناوری‌ها را فرا بگیریم.

کرمی با اشاره به اهمیت نهاد آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه‌ها باید کارآفرین تربیت کنند چراکه صرفاً اخذ مدارک دانشگاهی هیچ فایده‌ای ندارد بنابراین ما انتظار داریم که دانشگاه به عنوان محور توسعه مسائل و مشکلات استان را حل کند. باید دانشگاه‌ها و مراکز فنی حرفه‌ای هم‌افزایی جدی و تعامل بیشتری داشته باشند و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: القای محرومیت به این استان کاملاً اشتباه است، چراکه این منطقه ظرفیت‌های زیادی دارد که لازمه به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها تلاش شبانه‌روزی است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روزمرگی برای مجموعه‌های مختلف به مثابه سم کشنده است؛ بنابراین تلاش کنید تا به روزمرگی دچار نشوید و به صورت مستمر به دنبال نوآوری باشید.

کد خبر 701725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.