اقدام قابل قبولی برای ساماندهی ضایعات‌فروشان شهر ارومیه انجام نشده است

رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اقدام قابل قبولی با هدف ساماندهی ضایعات‌فروشان انجام نشده است، این مهم با همکاری و همگرایی به نتیجه می‌رسد و آرامش شهر و امنیت روانی شهروندان در گرو این همسویی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلشن نوروزی امروز _یکشنبه چهاردهم آبان_ در جلسه کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز با توجه به گزارش‌های رسیده و طی بازدیدهای انجام شده، استقرار ضایعات‌فروشان در خیابان‌های خرمشهر و کمربندی خاتم الانبیا (ص)، شهروندان آن مناطق را از لحاظ بهداشتی، فرهنگی و جلوه بصری دچار مشکل کرده است.

وی افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده ضایعات‌فروشان در کمربندی، کشتارگاه، خرمشهر و حسین‌آباد تجمع دارند و با احتساب نزدیک به پانصد مورد واحد صنفی و با توجه به مشکلات پیش آمده، حیوانات موذی و تولید منظره ناهنجار و غیربهداشتی، نیاز مبرم به ساماندهی این موضوع وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: قانونی که مانع کسب و کار صنفی می‌شود، الزاماً باید راهکاری برای امرار معاش کسانی باشد که متضرر می‌شوند.

نوروزی تصریح کرد: طبق گزارش واصله هنوز اقدام قابل قبولی از بابت ساماندهی ضایعات‌فروشان انجام نشده است، این مهم با همکاری و همگرایی به نتیجه رسیده و آرامش شهر و امنیت روانی شهروندان در گرو این همسویی است.

وی ادامه داد: در جلسات آینده کمیسیون با هدف ورود جدی به مسأله ضایعات‌فروشان کار گروهی را جهت بررسی و پیگیری مشکلات جابه‌جایی محل خرید و فروش ضایعات تشکیل خواهیم داد و با احتساب نزدیک به پانصد واحد ضایعات‌فروشی بالغ بر سه هزار نفر باید ساماندهی شوند از این رو نیازمند مطالعه و ارائه طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: زمان برای بررسی مکرر از دست رفته و موضوع ساماندهی صنف ضایعات فروشان فقط از طریق مدیریت شهری رفع نشده است و دستگاه‌های دخیل در این خصوص باید در کنار مدیریت شهری برای رفع این معضل تلاش کنند.

عضو هیئت رئیسه و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در چند نقطه از شهر اولین منظره‌ای که با آن روبرو می‌شویم انباشت زباله و ضایعات و نخاله‌های مغازه‌داران در پیاده‌روهای منطقه و محل است و این در تمام ارکان شهرنشینی تأثیرگذار و آسیب‌زاست.

نوروزی گفت: رشد بی‌رویه این صنف به دلیل بیکاری و حضور مشتریانی خاص در مغازه‌های ضایعات‌فروشی از جمله دغدغه‌های شهروندان ساکن در خیابان خرمشهر، کشتارگاه و کمربندی در ارومیه است و مغازه‌های ضایعاتی به فاصله کمی از محلات مسکونی و در مناطق حاشیه‌ای و حتی داخل شهر با بدترین شکل در حال فعالیت هستند.

وی افزود: کمیسیون نظارت به صورت ویژه پیگیر ساماندهی مشاغل مزاحم و ضایعات‌فروشان در بعضی از نقاط شهر ارومیه است.

کد خبر 701714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.