طرح جامع حمل‌ونقل سرنوشت ۲ دهه آینده پایتخت را رقم می‌زند

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: آمارها به‌شدت دارای ابهام است و این نگرانی وجود دارد که مشکلات حمل‌ونقلی همچنان باقی بماند؛ طرح جامع قرار است سرنوشت دو دهه دیگر تهران را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکری هاشمی امروز _یکشنبه چهاردهم آبان‌_ در جلسه کمیته حمل‌ونقل ترافیک با موضوع طرح جامع حمل‌ونقل شهری تهران و حومه با اشاره به طرح اولیه جامع حمل‌ونقل شهری تهران اظهار کرد: در طرح ابتدایی مشاهده می‌شود که سهم حمل‌ونقل عمومی افزایش نداشته و سهم آلاینده‌ها نیز به‌صورت ثابت مانده است.

وی افزود: اگر قرار است این دو مسئله اساسی تغییری نداشته باشند، چرا روی آن‌ها بحث می‌کنیم؟ ابتدا باید طرح تلفیقی ارائه شود زیرا هنوز نمی‌دانیم قرار است به کجا برسیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این طرح به مدت زمان زیادی برای بررسی احتیاج دارد، گفت: ابتدا باید مدل ترکیبی این طرح ارائه شود تا مقصد نهایی آن را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه مدنظر قراردادن نکات جدید از اهمیت بسزایی برخوردار است، ادامه داد: هیچ اصراری نیست که به روش قبل کار خود را پیش ببریم، بلکه می‌توان از الگوهای موفق سایر کشورها در حوزه حمل‌ونقل عمومی استفاده کرد.

تشکری هاشمی گفت: آمارها به شدت دارای ابهام است و این نگرانی وجود دارد که مشکلات حمل‌ونقلی همچنان باقی بمانند، طرح جامع قرار است سرنوشت دو دهه دیگر تهران را رقم بزند و اگر نتوانیم به مدل درستی دست پیدا کنیم به شهروندان ظلم کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: چه اصراری است کاری که در گذشته انجام نشده است و می‌دانیم که اشتباه است را ادامه دهیم؟ برای تدوین سند جدید باید از صاحب‌نظران کمک گرفت.

وی با بیان اینکه این سند باید توسط اساتید حمل‌ونقل تأیید شود، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران تمام اشکالات سند را با جدیت دنبال می‌کند تا به سندی جامع که برای تهران مفید است دست پیدا کنیم و امیدواریم نتیجه این طرح منجر به تغییر نگرش‌ها و رضایتمندی شهروندان شود.

کد خبر 701666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.