کسری خدمت مهارت‌آموزی شامل چه کسانی می‌شود؟

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از مهارت‌آموزی یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه در دوره خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش ایمنا، سردار محمدجواد زاده‌کمند، در خصوص آخرین آمار مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه اظهار کرد: از ابتدای تشکیل قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی تاکنون حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌آموزی قرار داشتند که حدود ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد مهارت تخصصی فراگرفته‌اند.

وی با بیان این مطلب که مهارت‌های عمومی، بسته به اقتضای زمان می‌تواند متفاوت باشد، افزود: سبک زندگی، سواد رسانه‌ای، سواد مالی و حقوقی و امداد و نجات از جمله مهارت‌های عمومی است که در قالب مهارت‌آموزی به سربازان ارائه می‌شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تصریح کرد: ۵۱۲ مهارت تخصصی برای آموزش به سربازان پیش‌بینی شده که با استفاده از ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، جمعیت هلال‌احمر و بخش‌های مختلف به مشمولان ارائه یا از ظرفیت‌های نیروهای مسلح یا ایجاد محیط کارهای واقعی برای تحت پوشش قرار دادن کارکنان وظیفه در امر مهارت‌آموزی استفاده می‌شود.

سردار زاده‌کمند با اشاره به مشوق سربازان ماهر اعلام کرد: مهم‌ترین مشوق برای یک سرباز ماهر این است که مهارتی را کسب و نیاز شغلی خود را بعد از خدمت تأمین کند؛ اما برای افرادی که قبل از خدمت سربازی مهارتی را در آن دسته مهارت‌هایی که ما تعیین کرده‌ایم، کسب کرده و مدرک معتبر داشته باشند، تا سقف حداکثر یک ماه کسر خدمت پیش‌بینی شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: مشوق‌های دیگری همچون انتخاب محل خدمت یا سازمان محل خدمت و موضوعاتی از این دسته از جمله مواردی است که به سربازان ماهر تعلق می‌گیرد.

سردار زاده‌کمند در پاسخ به این پرسش که سربازانی که در نقاط صفر مرزی یا مناطق صعب‌العبور حضور دارند، چگونه می‌توانند در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کنند و مهارت بیاموزند؟، گفت: هدف‌گذاری قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی این است که ان‌شاءالله تمام سربازان تحت پوشش مهارت‌های عمومی و یک مهارت تخصصی قرار گیرند که بر اساس این موضوع در نظام آموزش رزم مقدماتی سربازان و در ریشه برنامه این دوره پیش‌بینی شده است که ۱۰۰ ساعت به آموزش مهارت عمومی اختصاص پیدا کند (۵۴ ساعت حضوری و ۴۶ ساعت غیرحضوری) به‌طوریک ه این بسته مهارت عمومی را همه سربازان در بدو ورود به پادگان فراگیرند.

وی افزود: در موضوع آموزش مهارت تخصصی به سربازان در شرایط مختلف خدمت نیز چند قالب آموزشی تعریف کردیم که با توجه به ماهیت خدمتی سربازان در هر کدام از سازمان‌های نیروهای مسلح، مجموعه متولی امر مهارت‌آموزی می‌تواند یک یا چند قالب مهارت‌آموزی را انتخاب کند و آن را که با فراوانی بالاتری است، تحت آموزش قرار دهد تا به این صورت این دسته از کارکنان وظیفه نیز مهارت تخصصی فراگیرند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: ابتدای ورود به خدمت سربازان بعد از رزم مقدماتی و دوره آموزشی، یک مدت افراد آزاد شده و در اختیار مهارت‌آموزی قرار می‌گیرند؛ برخی افراد نیز در زمان فراغت بعدازظهرها ‌ و برخی دیگر از سربازان نیز در پایان خدمت آموزش می‌بینند؛ به هر حال به شکل پیوسته یا ناپیوسته قالب‌های آموزشی پیش‌بینی شده است تا همه سربازان در شرایط مختلف خدمتی در سازمان‌های مختلف بتوانند مهارت بیاموزند.

منبع: فارس

کد خبر 701653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    2 1
    سلام من زمانی که رفتم سربازی مدرک مهارت فنی برق گرفته‌ام راهنمایی بفرماید من از کجا این مهارت فنی رو ثبت بکنم که یک ماه از خدمت سربازی من کسر گردد باتشکر