هنرهای تجسمی می‌تواند ابزار مناسبی برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» گفت: هنرهای تجسمی به طور خاص، کارتون و کاریکاتور می‌تواند ابزار مناسبی برای ایستادگی در برابر ظلم و استکبار جهانی باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، حجت‌الاسلام محمد قمی روز شنبه- ۱۳ آبان ماه برای بازدید از نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» در موزه هنرهای معاصر تهران حضور یافت و از آثار نمایش‌یافته در این نمایشگاه دیدن کرد.

وی پس از بازدید از نمایشگاه آثار کارتون و کاریکاتور هنرمندان منطقه آمریکای لاتین درباره برپایی این نمایشگاه ضدامپریالیستی در موزه هنرهای معاصر تهران گفت: به تمامی دست‌اندرکاران برپایی این رویداد ارزشمند هنری به ویژه سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محمد خراسانی‌زاده خدا قوت می‌گویم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: عرصه هنرهای تجسمی و به طور خاص، کارتون و کاریکاتور، عرصه‌ای تاثیرگذار است که می‌تواند در مقابل ظلم بایستد و فریاد بلند مردم باشد. به همگان توصیه می‌کنم برای بازدید از آثار هنری نمایش‌یافته در این نمایشگاه به موزه هنرهای معاصر تهران بیایند.

در جریان این بازدید، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، سید امیرناصر جاوید قائم مقام رئیس حوزه هنری در امور بین‌الملل، شعیب حسینی‌مقدم قائم مقام سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، حجت‌الاسلام قمی را همراهی کردند.

نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی با نمایش آثار ۴۰۰ هنرمند مطرح آمریکای لاتین از ۱۵ کشور از جمله آرژانتین، اکوادور، برزیل، هندوراس، مکزیک، کوبا، شیلی، کاستاریکا، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، گواتمالا، پرو، اروگوئه، ونزوئلا و نیکاراگوئه با موضوع استکبارستیزی، ضدصهیونیست و طوفان الاقصی، ۱۲ تا ۲۸ آبان ماه به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست. این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است.

کد خبر 701547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.