ایمن سازی ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان اصفهان در سال جاری

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان اصفهان با نصب علائم راهنمایی، خط کشی، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی ایمن سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش امروز- شنبه سیزدهم آبان‌ماه- در آئین ارتقای واحد آتش‌نشانی گلپایگان به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان چهار راه ارتباطی کشور است به دلیل حجم بالای ترددها شاهد حوادث جاده‌ای زیادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز استان به دلیل آمار بالای تصادفات مصوبه کشوری گرفته است، افزود: تاکنون در ۵۰ درصد نقاط پرخطر استان اصفهان زیرگذر، تجهیزات روشنایی و شانه‌سازی انجام شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون اداره راهداری ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان با نصب علائم راهنمایی، خط کشی، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی ایمن سازی شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه استان اصفهان در بحران‌های احتمالی مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی معین ۹ استان همجوار است، گفت: با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری‌ها، شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها، اورژانس ۱۱۵ و جمعیت هلال احمر استان اصفهان، از سازمان شهرداری‌ها، سازمان جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس جاده‌ای کشور درخواست تأمین تجهیزات شده است.

وی گفت: سال گذشته ۳۶۰ تیم امدادی استان به همراه تجهیزات در امر کمک رسانی به حوادث سیل، زلزله و بحران آب به استان‌های همجوار از جمله استان یزد و چهارمحال و بختیاری اعزام شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۸ قانون مدیریت بحران قانون در کشور به تصویب رسید و دستگاه‌های عضو ستاد موظف به تهیه طرح کاهش خطر و طرح پاسخ به بحران شدند، گفت: استان اصفهان دچار مخاطرات طبیعی از جمله فرونشست زمین، آلودگی هوا و تصادفات جاده‌ای است که با همکاری دانشگاه‌ها طرح کاهش خطر و پاسخ به بحران تهیه شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه سال گذشته در استان اصفهان ۴۰ نفر، و امسال نیز پنج نفر در اثر گازگرفتگی فوت شدند، افزود: شهر هوشمند نیاز به شهروند هوشمند دارد بنابراین یکی از مؤلفه‌های مدیریت بحران اطلاع رسانی و آموزش شهروندان در پیشگیری از حوادث غیرمترقبه است.

وی با تاکید به کشاورزان و دامداری‌ها و مرغداری‌های استان نسبت به بیمه حوادث زراعی و دامی، افزود: سال زراعی گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان و دامداران و مرغداران استان پرداخت شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه از ۳۵ دشت استان اصفهان ۲۹ دشت با کاهش سطح آب‌های زیرزمینی مواجه است، افزود: طبق بررسی‌ها میانگین افت آب‌های زیرزمینی سالانه یک متر است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه سازمان زمین شناسی نرخ فرونشست زمین در دشت گلپایگان را سالانه بین ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر اعلام کرده است، افزود: وزارت نیرو نسبت به تعهدات خود در تخصیص حقابه رودخانه زاینده رود، تالاب گاو، و احیای رودخانه اناربار و تالاب شور شهرستان گلپایگان اقدام کند.

وی با تاکید بر ایجاد پایگاه امداد ساحلی در سد کوچری از سوی وزارت نیرو، گفت: از ۷۸ شهرک صنعتی استان تنها ۲۵ شرکت ایستگاه آتش‌نشانی دارد، در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی استان موظف است در تمام شهرک‌های صنعتی ایستگاه آتش‌نشانی ایجاد کند.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری گلپایگان یازدهمین شهرداری استان است که واحد آتش‌نشانی آن به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبدیل شد، افزود: با توجه به وسعت جغرافیایی و حوزه فعالیت سازمان آتش‌نشانی گلپایگان لازم است به نردبان بلندمرتبه و خودروی امدادی تجهیز شود.

کد خبر 701533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.