ظرفیت‌ ممتاز کشاورزی سیستان و بلوچستان در خوداتکایی کشور به محصولات داخلی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزی در سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های ممتازی برای نقش‌آفرینی در ارتقای ضریب خوداتکایی کشور به تولید محصولات داخلی را داراست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد کرمی امروز _سیزدهم آبان‌ماه_ در نشست شورای هماهنگی معاونین و مدیران جهاد کشاورزی استان با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی در تأمین امنیت غذایی و تأمین نیازهای اساسی مردم اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به تکیه بر تولیدات داخل کشور داریم و بخش کشاورزی می‌تواند به عنوان مهم‌ترین بخش در عرصه‌های اقتصادی کشور ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت جامعه با تأمین محصولات سالم و ارگانیک امکان‌پذیر است و ارتقای سلامت محصولات تولیدی با ارتقا دانش تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی محقق خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تقدیر از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی، تسریع در روند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، تأمین به موقع تسهیلات و رفع موانع تولید را خواستار شد و افزود: بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های ممتازی برای نقش‌آفرینی در ارتقای ضریب خوداتکایی کشور به تولید محصولات داخلی را داراست.

سید محمدرضا سیدحسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه استاندار از فعالیت‌های بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این بخش برای ارتقای امنیت غذایی در استان، اظهار کرد: افزایش ۱۸ درصد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری و ۳۶ درصدی احداث گلخانه، افزایش کشت قراردادی و صادرات محصولات کشاورزی، آغاز کشت در دیمزارها در سطح ۱۰ هزار هکتار برای اولین بار در استان از شاخص‌ترین اقدامات در حوزه کشاورزی در این استان است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کشاورزی حفاظتی در سطح ۱۰ هزار هکتار، تأمین و تدارک حدود ۵۰ هزار تن انواع کود، تأمین ۱۰ هزار تن نهاده دامی یارانه‌دار برای دامداران منطقه سیستان، هوشمندسازی یکصد هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم‌های نوین آبیاری و تولید ۴۰ هزار اصله نهال کشت بافت موز در مرکز تحقیقات بلوچستان برای اصلاح و جایگزینی باغات موز به ارقام تجاری سایر اقدامات این سازمان است.

کد خبر 701516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.